۰
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۳

پیش بینی این هفته بورس چیست؟

یک کارگزاری با بررسی آخرین شرایط بازارهای خارجی و داخلی ، وضعیت این هفته بورس و صنایع خودرو ، پالایشی ، بانکی و گروه های کوچک را پیش بینی کرد.
پیش بینی این هفته بورس چیست؟
به گزارش اخباربانک، بازار سهام در آخرین دهه تیرماه با شاخص یک میلیون 753 هزار واحد شروع می کند و کارگزاری آبان درباره روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: در هفته گذشته بازار ادامه صعود را پیش گرفت و همچنان بزرگان بازار مورد توجه بودند اما در روزهای پایانی هفته با افزایش عرضه ها همراه شد و اختلال سیستم معاملاتی نیز مزید بر علت شد تا هیجانات بیشتر شود .

در بازارهای جهانی نیز همچنان رشد قیمت ها فلزات اساسی ادامه دارد و طلا نیز بازارها را همراه می کند و به بالاتر از 1800 دلار در هر انس رسیده است. نفت هم همسو با افت بازارهای سهام، عقب نشینی داشت. به نظر می رسد بازارهای جهانی در تخمین وضعیت اقتصاد در دوران شیوع کرونا با ابهام همراه هستند و احتیاط در رفتار فعالان محسوس است.

در بازار ارز هم دلار در قله های جدید درحال نوسان است و خبری از حضور موثر بازارساز نیز نیست و عرضه ها نیز نتوانسته عطش ها را کاهش دهد. هر چند در روزهای پایانی هفته از شتاب رشد کاسته شد اما همچنان نشانه قوی از اصلاح معنادار دیده نمی شود.

در بازار سهام نیز گروه های بزرگ که با فشار عرضه در پایان هفته مواجه شدند احتمالا آغازی پر عرضه داشته باشند. هرچند نمادهای پالایشی همچنان مورد توجه بودند اما رشد قابل توجه این نمادها می تواند گرایش به شناسایی سود را افزایش دهد. عدم عقب نشینی قیمت دلار و حمایت مناسب قیمت های جهانی احتمال افت قیمت شدید را کاهش داده و به نظر جنس اصلاح صرفا تعویض سهامداران باشد. با این حال در بعد زمان با توجه به قرار داشتن شاخص کل در محدوده مقاومتی، امکان اصلاح بیشتر وجود خواهد داشت.

در بانکی ها نیز می توان انتظار نوسان قیمت ها را داشت. رشد قیمت ها در چند هفته اخیر در کنار کاهش اخبار موثر در این گروه می تواند تا حدودی برابری عرضه و تقاضا و البته تعادل در گروه را در پی داشته باشد.

خودرویی ها نیز عموما در نزدیکی سطوح مقاومتی قرار دارند و البته همچنان تقاضایی قوی دارند. اخبار و شایعات پیرامون صندوق سرمایه گذاری دوم دولتی می تواند این گروه را در هفته جاری متاثر کند.

گروه های کوچکتر نیز همسو با بازار با احتمال افزایش نوسانات همراه خواهند شد .

به صورت کلی هم می توان انتظار داشت وضعیت عمومی بازار با توجه به نزدیکی به محدوده های مقاومتی شاخص با کاهش نرخ رشد همراه باشد و با توجه به تغییر ذایقه بازار در انتخاب سهام باید توجه کافی را به متغیرها کرد . رشد نرخ ارز و افزایش دلار در سامانه نیما در کنار بهبود وضعیت قیمت ها در بازارهای جهانی از عواملی است که می تواند همچنان بازار سهام را در کانون توجهات حفظ کند .
 
https://akhbarbank.com/vdcbasbz.rhbs8piuur.html
تازه ترین اخبار