۰
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۹

بورس کمی آرام گرفت

روند صعودی بازار سرمایه امروز هم ادامه یافت، اما شاخص بورس بیش از ۵۰۰۰ واحد افزایش یافت که این صعود نسبت به روزهای قبل کمی آرام گرفته بود.
به گزارش اخباربانک ، معاملات بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۵۴۴۷ واحد صعود رقم یک میلیون و ۷۵۲ هزار واحد را ثبت کرد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم‌وزن ۴۴۵۴ واحد کاهش یافت و در رقم ۴۷۸ هزار و ۵۴۶ واحد ایستاد.

معامله‌گران این بازار دو میلیون معامله به ارزش ۲۲۴ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال انجام دادند. در بازار امروز فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین‌ بانک‌های ملت و تجارت، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، بانک صادرات ایران و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو نمادهای پربیننده این بازار بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با ۸۳ واحد افزایش به رقم ۱۸ هزار و ۱۴۸ واحد رسید. در این بازار ۹۸۰ هزار معامله به ارزش ۹۱ هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال انجام شد. سنگ آهن گوهر زمین، پتروشیمی مارون، سرمایه‌ گذاری صبا تامین و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس و توسعه مولد نیروگاهی جهرم نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده فرابورس از گروه صنایع کاغذ پارس، بانک دی، سیمان لار سبزوار، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی، س. توسعه و عمران استان کرمان، صنایع ماشین‌های اداری ایران و شرکت صنایع غذایی مینوشرق تشکیل شده بود.
https://akhbarbank.com/vdcdno05.yt0kn6a22y.html
تازه ترین اخبار