۰
رئیس کل بانک مرکزی نوشت: مداخله ما در بازار ارز با تدبیر و هدفمند خواهد بود و با افزایش تدریجی عرضه، تعادل به بازار ارز باز خواهد گشت.
همتی: مداخله ما در بازار ارز با تدبیر خواهد بود
به گزارش اخباربانک، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: عصر امروز ۷تیرماه جلسه خوبی با رئیس و سایر اعضای محترم هیئت رئیسه اتاق بازرگانی داشتیم.

در این جلسه تأکید کردم همه ما شرایط صادرکنندگان و فشارهایی که به لحاظ شرایط تحریمی و زمان دریافت ارز حاصل از صادرات وجود دارد را درک می کنیم و همکاری لازم را در این زمینه خواهیم داشت اگر هم صادرکنندگان اعتراضی به نرخ پایه صادراتی محاسباتی در گمرک دارند حداقل ۷۰ درصد ارز حاصل از صادرات خود را که نسبت به بازگشت آن متعهدهستند را به کشور بازگردانند تا بشود درمورد آن در فرصت مناسب مذاکره و تصمیم گیری کنیم.

بانک مرکزی با فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی ایران هم‌سو است، و ما در بانک مرکزی با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران اختلاف نظری نداریم و باید با کمک یکدیگر تلاش کنیم از خروج سرمایه از کشور جلوگیری کنیم. در همین راستا تلاش ما بر این است که واردات را روان کنیم و ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانیم.

با توجه به شرایط و مشکلات فراوانی که به واسطه تحریم ها به کشور تحمیل شده است، ضروری است با درک مشترک برای بهبود فضای کسب و کار در کشور تلاش کنیم.این نکته هم که گفته ام «ارز پاشی نمیکنیم»برخی این برداشت اشتباه راکرده اندکه گویا مداخله ارزی نمیکنیم.

برعکس ،بدین مفهوم است که مداخله ما در بازار با تدبیر و هدفمند خواهد بود. در چند روز گذشته۱۰۰ها میلیون دلار از سوی بازار ساز در بازار خیلی ازبرنامه آنهایی که درتلاش برای برهم زدن ثبات بازار ارز بودند را، خنثی کرد.همانگونه که قبلاً نیز گفتم، حجم ذخایر اسکناس کشوردرمقایسه با سالهای گذشته بسیار خوب است.

مشکل بازار عمدتاً از عدم تعادل عرضه وتقاضا در بازار حواله ارز به خاطر مشکلات کرونا در ابتدای سال نشأت گرفته است و باافزایش تدریجی عرضه ارز، خصوصا ایفای تعهد از سوی صادر کنندگان محترم در این بازار و باهدایت بانک مرکزی ، تعادل به بازار ارز بر خواهد گشت.
https://akhbarbank.com/vdcb0fbz.rhbs8piuur.html
تازه ترین اخبار