11 شرکت مجوز افزایش سرمایه گرفتند

8 تير 1399 ساعت 9:33

11 شرکت مجوز افزایش سرمایه از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.


به گزارش اخباربانک، آخرین رویدادهای مهم مربوط به افزایش سرمایه نشان می دهد شرکت های بانک ملت ، بانک خاورمیانه ، تامین سرمایه لوتوس پارسیان ، به پرداخت ملت ، داروسازی کاسپین تأمین ، هلدینگ دارویی سبحان ، بین المللی توسعه ساختمان ، معدنی دماوند ، عطرین نخ قم ، قند مرودشت و قاسم ایران به ترتیب مجوز افزایش سرمایه 314، 50، 50، 107، 56، 18، 50، 733، 452، 100 و 387 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

براین اساس، "وبملت" سرمایه فعلی را از 5 به 20.7 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این بانک بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

"وخاور" سرمایه فعلی را از هزار میلیارد تومان به 1.5 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این بانک بورسی از محل سود انباشته و با هدف بهبود نسبت کفایت سرمایه و رعایت ضوابط بانک مرکزی صورت می گیرد.

"لوتوس" سرمایه فعلی را از 600 به 900 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و برای اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی و تقویت توان مالی و عملیاتی صرف می شود.

"پرداخت" سرمایه فعلی را از 145 به 300 میلیارد تومان می رساند. 85 میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 70 میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته اعمال می شود تا قادر به نوسازی پایانه های جایگاه های سوخت شود.

"کاسپین" سرمایه فعلی را از 45 به 70 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و صرف تامین منابع مالی لازم جهت خرید دستگاه بلیستر کارتونینگ می شود.

"دسبحا" سرمایه فعلی را از 273.5 به 324.1 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی باهدف مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر اعمال می شود.

"ثاخت" سرمایه فعلی را از 600 به 900 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی و بازپرداخت تسهیلات بانکی می شود.

"کدما" سرمایه فعلی را در مرحله اول از 3 به 25 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت کوچک بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی با هدف افزایش ظرفیت تولید مجتمع سرب دونا  اعمال می شود.

همچنین مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 25 به 50 میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.

"نطرین" سرمایه فعلی را از 10 به 55.2 میلیارد تومان می رساند. 1.83 میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته و 43.4 میلیارد تومان دیگر از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال می شود تا قادر به اصلاح ساختار مالی شود.

"قمرو" سرمایه فعلی را از 20 به 40 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و صرف اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه‌گذاری های گذشته می شود.

"قاسم" سرمایه فعلی را از 60 به 292.5 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و با هدف اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.
 


کد مطلب: 75313

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/75313/11-شرکت-مجوز-افزایش-سرمایه-گرفتند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com