تداوم مسئولیت های اجتماعی بانک سینا

7 تير 1399 ساعت 10:41

مدیر امور حوزه مدیرعامل و روابط عمومی بانک سینا ضمن تشریح اقدامات این بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی، از تداوم فعالیتها برای ایفای نقشی موثرتر خبر داد.


به گزارش اخباربانک، منصور شیخ الاسلامی گفت: بانک سینا در راستای ایفای رسالت و مسئولیت های اجتماعی اقدامات اساسی و مهمی را در سال 98 انجام داده که برخی از آنها فقط در دوره شیوع کرونا و با توجه به ضرورت حضور و نقش آفرینی موثر در این شرایط خاص رخ داده و خوشبختانه عملکرد خوبی نیز ارائه شده است.

شیخ الاسلامی، اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی بانک سینا در سال های قبل از جمله در سال 98 در چهار بخش قابل ارزیابی است چرا که تقریبا همه مسئولیت اجتماعی بانک حول چهار  محور محرومیت زدایی، فعالیت در بخش آموزش و مدرسه سازی، اشتغالزایی و کمک به خانواده ها چرخیده است.

وی با اشاره به اقدامات بانک سینا گفت: از جمله اقدامات این بانک، کمک نقدی50 میلیارد ریالی به کمیته امداد امام خمینی(ره) برای حمایت از مددجویان این کمیته در ۷ استان درگیر با بیماری کرونا شامل استانهای گیلان، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، البرز و مرکزی بود تا نسبت به تهیه لوازم بهداشتی مرتبط با پیشگیری کرونا برای این عزیزان اقدام گردد. کمک به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا با طرح مهر آفرین از دیگر اقدامات این بانک است که طی آن اقشار مختلف کشور در گروه های شغلی تاکسیرانی، تاکسی اینترنتی، رانندگان وانت بار، پیک های موتوری، اصناف، ناشران، شاعران، تولیدکنندگان محصولات فرهنگی، تشکل های قرآنی، هیئات، وعاظ، مداحان و ائمه جماعات و مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی از این وام قرض الحسنه بهره مند می شوند.

شیخ الاسلامی خاطرنشان کرد: امهال مطالبات بنگاه های تولیدی و تسهیلات گیرندگان، عدم دریافت خودکار اقساط وام قرض الحسنه در ایام همه گیری بیماری کرونا، توسعه خدمات بانکداری الکترونیک برای کاهش ترددها، اهدای 2000 بسته معیشتی کارکنان بانک سینا به ارزش 8 میلیارد ریال جهت نیازمندان و ایتام در راستای طرح مواسات و کمک مومنانه، اهدای 371 هزار کارت هدیه به اقشار فعال در کسب و کارهای خرد و اهدای 24 دستگاه آمبولانس به وزارت بهداشت جهت انتقال بیماران مبتلا به کرونا از دیگر اقدامات این بانک بوده است. البته بانک سینا پیشتر نیز تعداد 27 دستگاه آمبولانس را جهت بهره برداری مراکز بهداشت مناطق کمتر برخوردار کشور اختصاص داده بود.

مدیر امور حوزه مدیرعامل و روابط عمومی بانک سینا درباره اقدامات این بانک در راستای تحقق شعار سال و تلاش در مسیر اقتصاد مقاومتی گفت: طبق تفاهم نامه ای که بین این بانک و معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری و بنیاد علوی به امضا رسید، مقرر شد تسهیلاتی به مناطق محروم برای اشتغالزایی پرداخت شود. معاونت توسعه روستایی و بنیاد علوی برای پوشش سود تسهیلات از طریق تقبل پرداخت 5 درصد از نرخ سود به صورت یارانه به متقاضی، کمک کردند تا این تسهیلات با نرخ سود 8 درصدی اعطا شود.  

شیخ الاسلامی بیان داشت: در این راستا و تا پایان سال98، اعتباری بیش از 20 هزار میلیارد ریال به 4400 طرح اشتغالزای روستایی اختصاص یافته که با بهره برداری تعداد قابل توجهی از این طرح ها، زمینه اشتغال بیش از 17 هزار نفر از هم میهنان به ویژه جوانان فراهم شده است. 

وی همچنین در خصوص مشارکت کارکنان در امور خیریه به ویژه مدرسه سازی در مناطق محروم گفت: این بانک از محل کمک های کارکنان نسبت به ساخت یک باب مدرسه در بخش چاه دادخدا از توابع شهرستان قلعه گنج و یک باب در منطقه زرندیه استان مرکزی اقدام نموده و مراحل احداث مدرسه ای دیگر در رمشک ادامه دارد.

شیخ الاسلامی همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد بانک سینا در حمایت از ازدواج گفت: بانک سینا به منظور حمایت از زوج های جوان نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج  اقدام می کند که در این راستا با پرداخت بیش از 1 هزار و 655 میلیارد ریال در پایان سال 1398، زمینه ازدواج 12 هزار و 912 نفر را فراهم کرده است. طبق این گزارش، فقط در سه ماهه اول سال 1399 نیز تعداد 1 هزار و 68  فقره تسهیلات ازدواج جمعاً به مبلغ 339 میلیارد ریال پرداخت شده است.

همچنین، با هدف ارزش آفرینی و ایجاد امکان مشارکت فعال بانوان در اقتصاد خانواده، طرح اعتباری یاس ویژه بانوان خانه دار در بانک سینا اجرایی شده است. این طرح به منظور کمک به توانمندی اقتصادی و ارتقای قدرت خرید بانوان و با هدف کمک به افزایش نقش بانوان در فرایند اقتصاد جامعه، اجرا شده است.
 


کد مطلب: 75295

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/75295/تداوم-مسئولیت-های-اجتماعی-بانک-سینا

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com