هلدینگ سیمانی درج و آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی شد

7 تير 1399 ساعت 10:37

هلدینگ سیمان تأمین سهامدار ۱۷ شرکت سیمانی و ۱۲ شرکت غیر سیمانی با سرمایه ۱.۱ هزار میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام بایستد.


به گزارش اخباربانک، با موافقت هیات ‌پذیرش، سهام شرکت سرمایه­ گذاری سیمان تأمین از 4 تیر در پلاک 541 با نماد "سیتا" و در ﺑﺨﺶ "سیمان، آهک و گچ" در بازار دوم معاملات بورس درج شد تا در صف عرضه اولیه 15 درصدی سهام (12 درصد برای عرضه به عموم و 3 درصد به صندوق های سرمایه گذاری) بایستد. همچنین سهامدار عمده تعهد کرده 5 درصد دیگر ظرف مدت دو ماه بعد از تاریخ عرضه به عموم واگذار کند.

طبق بررسی های بورس پرس، سرمایه گذاری سیمان تامین ۱۲ خرداد سال ۷۸ با نام اولیه مدیریت سرمایه گذاری صنایع سیمان تامین در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسیده و به استناد مصوبه مجموعه فوق العاده ۲۵ شهریور سال ۸۲ نام شرکت به سرمایه گذاری سیمان تامین به منظور سرمایه‌گذاری و راهبری شرکت های سیمانی و صنایع وابسته به آن و شرکت های معدنی تغییر یافت.

سرمایه اولیه شرکت ۱۷۰ میلیارد تومان بوده که طی سه مرحله افزایش سرمایه به ۱.۱ هزار میلیارد تومان رسیده است. مرحله اول افزایش سرمایه طبق مصوبه مجمع فوق العاده ۱۸ فروردین سال جاری از ۲۷۰.۱ میلیارد تومان به ۱.۱ هزار میلیارد تومان انجام و مرحله دوم افزایش سرمایه از ۱.۱ به ۱.۲۷ هزار میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران طی مدت دو سال به عنوان مدیره تفویض شده است.

سرمایه گذاری تامین اجتماعی مالک ۱۰۰ درصدی این شرکت با ۳۹ نیروی انسانی بشمار می آید. هلدینگ سیمان تامین بطور مستقیم و غیرمستقیم از طریق مدیریت هلدینگ سیمان فارس و خوزستان در ۱۷ شرکت سیمانی و ۱۲ شرکت غیر سیمانی سهامدار است و عملکرد آنها از جنبه های عملیاتی، مالی، فنی و بازرگانی کنترل موثر دارد. همچنین با مدیریت ۱۷ شرکت سیمانی طیف گسترده ای از محصولات شامل سیمان خاکستری در تیپ های مختلف از جمله تیپ یک،دو، پنج، پوزولانی، پوزولانی ویژه و انواع سیمان آمیخته را تولید می‌کند و در دو کارخانه ساوه و نیریز ،سیمان سفید مرغوب تولید و به بازارهای داخلی و صادراتی عرضه می‌کند.

خلاصه اطلاعات مالی در سه سال اخیر

 


کد مطلب: 75293

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/75293/هلدینگ-سیمانی-درج-آماده-عرضه-اولیه-۱۵-درصدی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com