اصابت ترکش کرونا به طلا

5 تير 1399 ساعت 11:56

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی در پی ریزش بازارهای سهام تحت تاثیر نگرانی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، کاهش پیدا کرد و از بالاترین رکورد خود در هشت سال اخیر عقب نشست.


به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۷۶۰ دلار و ۳۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۷۷۹ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۲ بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۷۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت اواندا، الگوی رفتاری که امسال مشاهده شده، این است که در زمان سقوط بازارهای سهام و انرژی، تقاضا برای نقدینگی در میان همه بازارها از جمله طلا افزایش پیدا می کند. با این حال تصحیح قیمت کوتاه مدت، روند کاهشی پرشتابی نخواهد داشت و هیچ عجله‌ای برای خروج از بازار وجود ندارد زیرا تقاضا برای دارایی امن و نرخهای بهره اندک همچنان از طلا پشتیبانی می کنند.

بانک‌های مرکزی جهان تدابیر محرک مالی گسترده‌ای را به اجرا گذاشته و نرخ‌های بهره را پایین نگه داشته‌اند و این اقدام به رشد بیش از ۱۶ درصدی قیمت طلا در سال میلادی جاری کمک کرده است. طلا در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی با افزایش تقاضای خرید روبرو می‌شود.

بازارهای سهام آسیایی در واکنش به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و بازبینی نزولی چشم انداز اقتصاد جهانی از سوی صندوق بین المللی پول، سقوط کردند و همزمان، تقاضا برای خرید دارایی امن به سوی دلار روانه شد.

طلا امسال گاهی همسو با بازارهای سهام حرکت کرده و بهای این فلز ارزشمند در زمان سقوط بازارهای سهام به دلیل اقدام سرمایه گذاران در فروش داراییهای طلایشان به منظور تهیه نقدینگی، کاهش پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، سه ایالت آمریکایی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا خبر داده اند. همچنین افزایش شیوع کرونا در برزیل، آمریکای لاتین و هند که دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان است، گزارش شده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۸۷۸ دلار و ۴۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد رشد کرد و در ۸۰۰ دلار و ۲۹ سنت ایستاد. هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۷ دلار و ۵۵ سنت بود.


کد مطلب: 75284

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/75284/اصابت-ترکش-کرونا-طلا

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com