قیمت دلار و سکه در بازار امروز

4 تير 1399 ساعت 14:06

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هرگرم ۸۳۵ هزار تومان، قیمت دلار ۱۹ هزار و ۸۵۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.


به گزارش اخباربانک به نقل از تسنیم، همچنین در بازار سبزه میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 370 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 2 میلیون و 470 هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و 230 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای 18عیار هم 835 هزار تومان، هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 127 هزار تومان و هر مثقال طلا 3 میلیون و 641 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1770 دلار معامله می‌شود.

افزایش قیمت ارز در بازار داخلی و افزایش قیمت جهانی طلا از جمله دلایل رکوردشکنی های این روزهای طلا و سکه در بازار است؛ قیمت سکه در روزهای اخیر رکوردهای بالایی را به ثبت رسانده است اما باوجود افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه تقاضای اضافی وارد این بازار نشده و فعالان این بخش می گویند که قیمت ها متاثر از افزایش شدید قیمت دلار، رشد کرده اند.

 افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر موجب شده است بار دیگر رکوردهای بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی‌ها ثبت شود؛ البته دیروز قیمت دلار در بازار آزاد شاهد ثبت رکورد بالای 20 هزار و 500 تومان هم بود ولی بعد ازظهر دیروز ریزش قیمت ها در بازار موجب بازگشت قیمت دلار به کانال 19 هزار تومان هم شد.

هرچند دلار صبح امروز برای ساعتی در کانال 20 هزار تومان قیمت خورد اما با ادامه عرضه سنگین از سوی بازار ساز، دلار بار دیگر به کانال 19 هزار تومان برگشت و هم اکنون با قیمت 19 هزار و 850 تومان فروخته می شود؛ برهمین اساس در بازار آزاد هم‌اکنون یورو 22 هزار و 450 تومان و درهم امارات 5 هزار و 560 تومان اعلام شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با ثبات نسبت به روز کاری قبل 19 هزار و 595 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 19 هزار و 495 تومان خریداری می‌کنند، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با ثبات نسبت به روز کاری قبل 21 هزار و 695 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 21 هزار و 595 تومان است.

همزمان با تشدید نوسانات در بازار ارز، عرضه ارز از سوی بازارساز نیز افزایش یافته است اما آنطور که آمار و ارقام نشان میدهد، استقبال چندانی از این عرضه ها نشده است؛ اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم از مسئولان مربوطه بیانگر آن است که طی روز گذشته معادل 76 میلیون یورو در قالب انواع ارز اعم از دلار آمریکا، یورو، یوان چین، درهم امارات، روپیه هند و... در سامانه نیما عرضه شده است.

کسب اطلاع خبرنگار تسنیم از مسئولان مربوطه بیانگر آن است که از این مبلغ معادل 18 میلیون یورو به فروش رفته و تقاضایی برای معادل 58 میلیون یورو باقیمانده وجود نداشته است.

ضمن اینکه روز قبل در بازار آزاد نیز شاهد افزایش عرضه از سوی بازارساز بودیم؛ البته کسب اطلاع خبرنگار تسنیم از مسئولان مربوطه حکایت از آن دارد که عرضه سنگین ارز توسط بازارساز خریداری نداشته است.


کد مطلب: 75264

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/75264/قیمت-دلار-سکه-بازار-امروز

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com