۰
۱
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۱

روش محاسبه مالیات از خانه های خالی اعلام شد

معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی با اعلام مثالی ، روش محاسبه دریافت مالیات از خانه های خالی را اعلام کرد و از صدور برگه تشخیص طی ۳ هفته آینده خبر داد.
روش محاسبه مالیات از خانه های خالی اعلام شد
به گزارش اخباربانک، محمود علیزاده درباره روش محاسبه مالیات برخانه‌های خالی گفت : مالیات برمبنای ارزش اجاره محاسبه و مطالبه می‌شود. بدین شکل که اگر ارزش اجاره یک واحد براساس متراژ ، ماهیانه به طور مثال هزار واحد باشد، با دوازده ماه ارزش اجاره‌ ، دوازده هزار واحد ارزش اجاری یکساله می‌شود.

وی ادامه داد: برای دریافت مالیات بر اجاره از این دوازده هزار واحد باید 25 درصد (معادل 3000 واحد) به عنوان هزینه استحلاک کسر شود و مابقی درآمد مشمول مالیات اجاره می‌شود. درآمد مشمول مالیات اجاره را براساس نرخ ماده 131 و باتوجه به رقمی که در آن طبقه قرار می‌گیرد، مالیات اجاره آن محاسبه می‌شود.

جدول ضریب مالیات براجاره سالانه مطابق ماده 131 مالیاتهای مستقیم

این مقام مسئول افزود: مالیات برخانه خالی در سال دوم 50 درصد (1125 واحد) ارزش مالیات اجاره و در سال سوم کل این رقم ارزش (2250 واحد) و در سال چهارم به بعد ، 1.5 برابر رقم مالیات براجاره (معادل 3375 واحد) است . اگر ملک کم‌تر از 150 متر در شهرهای بزرگ و 120 متر در سایر شهرها باشد و به اجاره واگذار شده باشد، مشمول مالیات اجاره نمی‌شود و معاف از مالیات اجاره می‌شود اما همین واحد مسکونی اگر خالی بماند از سال دوم مشمول مالیات برخانه خالی با محاسبه مالیات اجاره می‌شود.

محمود زاده تاکید کرد: به محض دسترسی به اطلاعات مندرج در سامانه املاک برای رسیدن به خانه های مسکونی خالی از سکنه ، سریعاً و طی سه هفته آینده اقدام به صدور برگه تشخیص برای خانه‌های خالی خواهد شد و با اطلاعات دزافتی از مالک ، برای مطالبه مالیات اقدام خواهد شد.

به گفته وی برای دریافت مالیات از زمین های خالی نیز هیچ گونه مفرقانونی نیست و نیازمند قوانین و مقررات است .
https://akhbarbank.com/vdcjavea.uqeiyzsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
شهروند
Iran, Islamic Republic of
یاد یه روز تعطیل افتادم تو یه میدان در همدان.همه ماشینها پارک بودند پلیس اومد شروع کرد به جریمه چند تا نشین رو جریمه کرد اعتراض مردم بلند شد پلیس تعطیل کرد ورفت فقط چند تا ماشین متاسفانه جریمه شدند .حالا شده وضعیت مملکت ما.سریعا اطلاعات بدن تا برگ جریمه صادر کنیم .مگر ابلاغ کردین مگر زمان دادین قانون خلق الساعه که انی اجرا نمیشه .مایه تاسف
تازه ترین اخبار