۰
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۴
​مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک صادرات ایران:

تقاضای گسترده خرید بلوکی سهام عدالت نشانه ارزندگی آن است

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک صادرات ایران گفت: تقاضای گسترده‌ای از سوی سهامداران حقیقی و حقوقی برای خرید بلوکی سهام عدالت شکل گرفته که نشان‌دهنده ارزندگی این سهام بوده و توصیه می‌شود دارندگان آن برای فروش این سهام شتاب‌زده عمل نکنند.
تقاضای گسترده خرید بلوکی سهام عدالت نشانه ارزندگی آن است
به گزارش اخباربانک، مهدی کباری در گفت‌وگو با خبرنگار روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، افزود: سهام شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت بنیان‌ها و فاندامنتال‌های مناسبی دارند. هم EPS خوبی دارند و هم  از DPS مناسبی برخوردارند و دقیقاً به همین دلیل به شدت مورد توجه خریداران عمده بازار سرمایه قرار گرفته‌اند از این رو توصیه می‌کنم مردم و دارندگان این سهام نسبت به نگهداری آن در بلندمدت اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این سهام ارزنده نبود، تقاضای گسترده برای خرید بلوکی آن ایجاد نمی‌شد.

 کباری گفت: ارزش سهام عدالت در سالهای آینده با افزایش به مراتب بیشتری نسبت به قیمت فعلی آن روبرو خواهد بود و حتی به چندین برابر قیمت فعلی خواهد رسید. تورم موجود در اقتصاد کشور نیز نگهداری این سهام را کاملا توجیه‌پذیر کرده  و دارندگان آن در صورت فروش، ثروت قابل توجهی را از دست خواهند داد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک صادرات ایران تاکید کرد: حفظ این سهام با توجه به تورم انتظاری، سرمایه‌گذاری مطمئنی خواهد بود.

کباری روند تغییرات شاخص کل بازار سرمایه و چشم انداز بازار در ماه‌های ‌پیش رو را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: روند فعالیت بازار سرمایه در ماه‌های پیش رو جای نگرانی ندارد و به نظر می‌رسد پس از ارائه گزارش‌های سه ماهه شرکت‌ها و برگزاری مجامع، روند مثبت بازار حفظ و تثبیت شود.

وی اظهار کرد: روند اصلاح شاخص کل بورس منطقی است. این روند قابل انتظار بود که در محدوده یک میلیون واحد قرار گیرد و از این بابت جای نگرانی نیست.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد اتفاق نامناسبی از بابت عرضه سهام عدالت در بازار سرمایه رخ دهد، خاطرنشان کرد: معنی تقاضای فراوان برای خرید بلوکی سهام عدالت، رفع نگرانی از بازار سرمایه است.

وی تصریح کرد: عرضه این سهام به صورت پلکانی صورت می‌گیرد و در مرحله اول ۳۰ درصد آن قابل واگذاری است. ضمن اینکه از تعداد ۴۶ میلیون نفر دارنده سهام عدالت، تنها ۱۳ میلیون نفر تقاضای مدیریت مستقیم سهام خود را داشته‌اند اما ۳۳ میلیون نفر همچنان خواستار نگاهداری آن با مدیریت غیرمستقیم و استفاده از سود آن بوده‌اند که نشان از چشم ‌انداز با ثبات معاملات آن در بازار سرمایه دارد.
https://akhbarbank.com/vdceno8f.jh8e7i9bbj.html
تازه ترین اخبار