۰
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۲

زمان قرعه‌کشی فروش ویژه ایران خودرو و سایپا

فردا آخرین مهلت برای ثبت نام خرید خودرو در طرح فروش فوق العاده است و با اتمام این فرصت، قرعه کشی متقاضیان خرید محصولات ایران خودرو 17 خرداد و برای محصولات سایپا 18 خرداد انجام خواهد شد.
خبرگزاری فارس: ثبت نام برای شرکت در قرعه کشی فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو و سایپا فردا چهارشنبه 14 خردادماه به اتمام می رسد و با تمام شدن این مهلت، فرآیند راستی آزمایی اطلاعات متقاضیان خرید خودرو در این طرح آغاز خواهد شد.

پس از این مرحله، نوبت به انجام قرعه کشی برای اعلام اسامی برندگان قرعه کشی می رسد که قرار است با حضور نمایندگان سازمان بازرسی کشور، نمایندگان مراجع قضایی و نمایندگان سازمان حمایت مصرف کنندگان انجام شود.

به گفته فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو ثبت نام‌ فروش محصولات این شرکت تا ۱۴ خرداد ماه ادامه خواهد داشت و قرعه کشی بین متقاضیان خرید این محصولات شنبه 17 خردادماه انجام می‌شود.

* قرعه کشی سایپا؛ 18 خرداد
در همین حال، به گفته جواد سلیمانی، مدیرعامل گروه سایپا قرار است قرعه کشی بین متقاضیان خرید از سایپا نیز در روز 18 خردادماه انجام شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام و انتخاب محصولات سایپا در طرح فروش فوق العاده تا ۱۴ خرداد ماه ادامه دارد، گفت: پس از اتمام این فرصت، سایت برای انطباق اطلاعات ارایه شده توسط متقاضیان با سایر نهاد‌ها بسته خواهد شد.

پس از اعلام نتایج قرعه کشی، برندگان 48 ساعت فرصت دارند تا مبلغ خودرو را به حساب خودروساز واریز کنند و در غیر اینصورت، افراد رزروی جایگزین آنها خواهند شد. قرار است خودروهای ثبت نامی حداقل تا ٣ ماه آینده به خریداران تحویل داده شود.

ایران خودرو و سایپا در بخشنامه فروش خود اعلام کرده بودند که اگر برندگان نتوانند طی 48 ساعت، مبلغ خودرو را واریز کنند برای مدت 2 سال از خرید خودرو با نرخ کارخانه محروم می شوند اما این مسئله از سوی وزارت صنعت تکذیب شد. مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت با رد این ادعای خودروسازان، گفت: به خودروساز‌ها ابلاغ شد تا محدودیت‌ها را اصلاح کنند.

وی افزود: شرط الزام داشتن چک صیادی نیز حذف شده و فقط یک میلیون از وجه خودرو باقی می‌ماند که بعد از تمام شدن رهن و هنگام دریافت سند پرداخت خواهد شد. قانون پلاک جاری در دو طرح فروش فوق‌العاده و فروش تا یک سال وجود خواهد داشت و لغو نخواهد شد.

نیارکی درباره ویرایش اطلاعات نیز گفت: موضوع ویرایش را باید خودروساز‌ها پاسخگو باشند، اما مبنا این است که با توجه به حجم مراجعه، باید ثبت نام افراد قطعی باشد و جابه‌جایی اتفاق نیفتد. یکی از شروط این است که کسانی که اطلاعات غلط وارد کرده‌اند یعنی پلاک فعال داشته‌اند و این موضوع را اظهار نکرده‌اند و در واقع دیگراظهاری کرده باشند یا گواهی‌نامه معتبر نداشته باشند، شناسایی می‌شوند و تا ۳ سال از ثبت نام خودرو محروم خواهند شد.

* ضوابط خرید خودرو
طبق اعلام وزارت صنعت، حضور و ثبت‌نام در فرآیند فروش خودروسازان مشروط به رعایت شرایط زیر است:
۱- با هر کدملی فقط امکان ثبت‌نام و خرید یک دستگاه خودرو از خودروسازان وجود دارد.

۲- مشتریانی که در ۳۶ ماه اخیر اقدام به خرید خودرو از شرکت های خودروساز کرده‌اند، مجاز به ثبت نام نیستند.

۳- دارابودن گواهینامه رانندگی برای خریداران الزامی است.

۴- سن خریدار خودرو باید بالاتر از ۱۸سال باشد و کد ملی، شماره تلفن همراه، مشخصات حساب بانکی، همه باید متعلق به شخص ثبت‌نام‌کننده باشد.

۵- افراد نباید پلاک خودرو فعال و نصب شده داشته باشند.

۶- خریدار خودرو، به هیچ عنوان حق فروش وکالتی خودرو را ندارد و خودروی فروخته شده قابل صلح نیست.

۷- چنانچه در راستی‌آزمایی مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی در بازه زمانی پس از تحویل خودرو، مشخص شود که خریدار از ضوابط عدول کرده یا در فرآیند ثبت‌نام صداقت نداشته است، خودروی وی توقیف و مطابق با قانون با آن برخورد می‌شود.

۸- هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند تحویل مشتری قرار می‌گیرد، حداکثر باید ظرف مدت سه‌ ماه و پس از تردد ۱۰۰۰کیلومتری، برای استفاده از گارانتی به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خودروسازان مراجعه کند.

9- سند خودرو تا یکسال در رهن شرکت باقی خواهد ماند.

طبق برنامه ریزی انجام شده در اولین دوره فروش فوق العاده خودروسازان 25 هزار دستگاه خودرو عرضه می شود که 15 هزار دستگاه متعلق به ایران خودرو و 10 هزار دستگاه نیز متعلق به سایپا است. قرار است تا پایان سال 4 مرحله فروش فوق العاده دیگر نیز برگزار شود.
https://akhbarbank.com/vdcdon05.yt0oz6a22y.html
تازه ترین اخبار