۰
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۸

هشدار به برداشت بیش از یک قسط توسط بانک ها

بانک مرکزی درباره برداشت بیش از یک قسط برخی بانک ها در امهال سه ماهه هشدار داد و از مردم خواست درصورت تخلف بانک ها اقدام به شکایت کنند.
به گزارش اخباربانک، بانک مرکزی اعلام کرد: بعضی بانک ها از حساب سپرده برخی دریافت کنندگان قرض الحسنه که بنا به مصوبه شورای پول و اعتبار در اواخر سال گذشته و به واسطه شیوع کرونا مشمول امهال اقساط ماه های اسفند سال گذشته و دو ماه اول سال جدید شده بودند در خرداد بیش از یک قسط برداشته کرده اند که خلاف قانون تلقی می شود.

همانگونه که پیشتر طی بخشنامه های متعدد از سوی بانک مرکزی اعلام شد، بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی موظفند اقساط تمام دریافت‌کنندگان قرض الحسنه که طی دوره فوق سررسید می‌شود را در انتهای قرارداد و پس از از پایان دوره باز پرداخت اقساط دریافت کنند.

بانک مرکزی مجددا تاکید می کند چنانچه از حساب سپرده دریافت کنندگان قرض الحسنه یا ضامنان آنها بابت اقساط امهال شده سه ماه برداشت شده ،  اشخاص می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی نسبت به ثبت شکایات در سامانه ثبت شکایات احتمالی مشتریان بانکی اقدام کنند.

با بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی که در این خصوص مرتکب نقض مقررات شده باشند و رویه را اصلاح نکنند بر اساس قوانین و مقررات برخورد قانونی مقتضی می شود.
 
https://akhbarbank.com/vdcd9j05.yt0on6a22y.html
تازه ترین اخبار