۰
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۹

عرضه اولیه آسیاتک و شاتل

وزیر ارتباطات از برنامه دو شرکت آسیاتک و شاتل برای ورود به بورس و ایجاد پنج میلیون اشتراک تلویزیون تا پایان سال خبر داد .
به گزارش اخباربانک، محمدجواد آذری جهرمی با بیان اینکه خبر منتشر شده درخصوص هزینه‌های توسعه‌ زیرساخت‌های شبکه ملی کمی نادرست است به ایرنا گفت: هزینه ۱۹ هزار میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شبکه ملی اطلاعات بیشتر از اینها است و صرفا یک بخش خصوصی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت این شبکه هزینه کرده است.

وی افزود: نتیجه هزینه‌ها برای شبکه ملی اطلاعات در دسترس بودن اینترنت 4G و توسعه هسته شبکه زیرساخت است که نمی‌توانستند یک‌شبه و بدون بودجه شکل گیرند.حاصل تمام هزینه‌ها ، ارائه خدمات بهتر به مردم است. همان‌طور که در دوران شیوع کرونا شاهد بودیم این بستر چقدر به سهولت زندگی مردم و دستگاه‌ها کمک کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: هدف‌ این است که تا پایان سال پنج میلیون اشتراک تلویزیون اینترنتی ایجاد کنیم. این اقدام بستر یک اقتصاد بزرگ را ایجاد می‌کند. عددی که در حال حاضر در حوزه تولید محتوا سریال و فیلم ایجاد می‌شود سه برابر اقتصاد فعلی است. باید به اقتصاد حوزه محتوا بیش از گذشته پرداخته شود. مهیا کردن این بستر و فراگیر شدن خدمات ضمن تامین نیازمندی مردم در خانه، بسیاری از آسیب‌های فرهنگی که امروز علما، متدین و خانواده‌ها در رابطه با آن حساسیت دارند را مرتفع می‌کند.

آذری جهرمی با بیان اینکه تکمیل زیرساخت شبکه ملی اطلاعات خرداد انجام می‌شود، توضیح داد: توسعه زیرساخت پدافندی یکی از مسائل مهم برای توسعه شبکه ملی اطلاعات که به همین مناسبت در تبریز ، مرکز بزرگ را افتتاح خواهیم کرد. ضمن اینکه در مرداد مرکز داده مادر شبکه اطلاعات در تهران راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضور شرکت‌های استارت آپی می‌تواند مشکلات اقتصادی بخش را مرتفع کند، اضافه کرد: در حوزه بورس دو مدل شرکت داریم. یکی شرکت‌های حوزه تلکام که مشکل خاصی برای حضور در بورس ندارند مانند شرکت مخابرات و همراه اول که در حال حاضر در بورس هستند. شرکت‌ هایی مانند آسیاتک و شاتل نیز در حال تلاش برای ورود به بورس هستند.

آذری جهرمی تاکید کرد: با توجه به تکالیف شبکه ملی اطلاعات و محدودیت‌هایی که در تامین منابع بودجه در سال جاری داریم، ورود شرکت‌ها به بورس می‌تواند موانع موجود را برطرف کند و به توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی و اقتصاد دیجیتال سرعت بخشد.
 
https://akhbarbank.com/vdcewv8f.jh8eei9bbj.html
تازه ترین اخبار