۰
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸

شورای نگهبان از طرح حذف 4 صفر ایراد گرفت

شورای نگهبان درباره طرح حذف 4 صفر از پول ملی یک ایراد گرفت و خواستار رفع ابهام این ایراد شد.
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، اظهار کرد: برخی از مصوبات به دلیل  فوریت، در زمان خود اطلاع رسانی شده است.  تعداد ۹ مصوبه با توجه به رفت و آمد بین شورای نگهبان و مجلس دهم اشکالاتش برطرف شد و عدم مغایرتش با شرع مقدس و قانون اساسی اعلام  و به مجلس ارسال شده است.
 
کدخدایی  درباره برخی مصوبات گفت: طرح کاهش مجازات حبس تعزیری که ایراداتی داشت که مجلس محترم ایرادات را برطرف کرد و عدم مغایرت آن نیز اعلام شد.  این طرح در شرایط کرونایی این روزها می‌تواند کمک‌کننده باشد.
 
وی ادامه داد: طرح دو فوریتی اصلاح برخی قوانین راجع به انتخابات‌ ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی به مجلس اعاده شده است.
 
کدخدایی درباره لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور و نظر شورا درباره حذف ۴ صفر از پول ملی گفت: لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در جلسات شورای نگهبان بررسی شد و در تبصره یک این طرح تعهداتی در برابر صندوق بین المللی پول ایجاد شده بود که شورای نگهبان اعلام کرد این تعهدات به روشنی مطرح شود و دارای ابهام است.
 
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در جلساتی که با آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی پیرامون لایحه حذف چهار صفر داشتیم، ابهامات نسبت به تعهدات به صندوق بین المللی پول رفع نشد و این ابهامات را به مجلس اعلام کردیم و پس از رفع ابهامات درباره آن اعلام نظر می کنیم.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه قبل از انتخابات اخیر و پس از انتخابات افرادی شورای نگهبان را به نقض قانون متهم کردند، گفت: از این آسیب‌ها زیاد دیده‌ایم. دوستانی که رای نمی‌آورند آن را مطرح می کنند و ما  توجه به آن نداریم. آنچه مهم است اجرای قانون است. ما بحث شکایتی را نداریم البته اگر توهین باشد حق را محفوظ می دانیم که اقدام قانونی را انجام دهیم.
https://akhbarbank.com/vdcfjcde.w6djmagiiw.html
تازه ترین اخبار