اقدامات مسئولیت های اجتماعی بانک سینا

10 خرداد 1399 ساعت 11:06

بانک سینا در راستای ایفای رسالت و مسئولیت های اجتماعی با توجه به شرایط خاص ناشی از بحران ویروس کرونا برای یاری رسانی به شبکه بهداشت کشور اقدامات اساسی و مهمی را در چندین مرحله و در زمینه های مختلف انجام داده که نتایج مناسبی نیز به همراه داشته است.


به گزارش اخباربانک، از جمله مهمترین اقدامات این بانک که در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا انجام شد؛ اختصاص 50 میلیارد کمک نقدی به کمیته امداد حضرت امام(ره) بود.

در این راستا بانک سینا با توجه به وضعیت پاندمی روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران به ویژه برخی استانهای بحرانی کشور، با اقدامی جهادی به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه، جهت تهیه اقلام مورد نیاز بهداشتی و معیشتی اقشار کم درآمد، مبلغ 50 میلیارد ریال کمک نقدی به کمیته امداد امام خمینی(ره) برای حمایت از مددجویان این کمیته در ۷ استان گیلان، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، البرز و مرکزی که عنوان استان های بحرانی و پیشتاز در شیوع کرونا ویروس را داشتند، اختصاص داد.
 
کمک به کسب و کارهای آسیب دیده با طرح مهر آفرین بانک سینا
از دیگر اقدامات این بانک اجرایی شدن طرح مهرآفرین با هدف حمایت از گروه های متاثر از کرونا و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در جهت رفع مشکلات معیشتی اقشار مختلف کشور و لزوم دستگیری و حمایت از گروه های آسیب دیده است، که بر اساس این طرح به واجدین شرایط وام قرض الحسنه پرداخت می گردد.

در این طرح، اقشار مختلف کشور در گروه های شغلی تاکسیرانی، تاکسی اینترنتی، رانندگان وانت بار، پیک های موتوری، اصناف، ناشران، شاعران، تولیدکنندگان محصولات فرهنگی، تشکل های قرآنی، هیئات، وعاظ، مداحان و ائمه جماعات و مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی از این وام بهره مند می شوند. مجموع وام پرداختی به رسته های شغلی یاد شده، در این طرح، مبلغ 2.000 میلیارد ریال در کل کشور است که به هر نفر تا سقف 50 میلیون ریال با اقساط حداکثر 36 ماهه و نرخ کارمزد 2 درصد پرداخت می شود.

امهال مطالبات بنگاه های تولیدی و تسهیلات گیرندگان
در اقدامی دیگر بانک سینا در راستای حمایت از بنگاه های تولیدی و وام گیرندگان که به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع کرونا دچار آسیب ها و خساراتی شدند، مساعدت هایی در خصوص امهال و وصول اقساط تسهیلات آنها در نظر گرفت. بطوریکه به دریافت کنندگان وام های قرض الحسنه که قادر به بازپرداخت اقساط وام خود در موعد مقرر نبوده، یا صاحبان کسب و کارهای مشمول قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور که بازپرداخت آنها به صورت دفعی بوده و سررسید اقساط تسهیلات شان در بازه های زمانی اول اسفند 1398 لغایت 31 اردیبهشت 99 قرار دارد، مهلت 3 ماهه اعطا نمود، تا پس از 3 ماه سررسید تسهیلات، بدهی خود را بازپرداخت کنند.

در همین راستا از وام گیرندگان و تسهیلات گیرندگان دارای شرایط یاد شده در دوره مذکور، جریمه (مابه التفاوت نرخ وجه التزام تاخیر تادیه دین و نرخ سود مندرج در قرارداد) و کارمزد اضافی نیز دریافت نخواهد شد. همچنین پیرو مصوبه بانک مرکزی ج.ا.ا، به منظور مساعدت تسهیلات گیرندگانی که به هر نحو موفق به ثبت و ارائه درخواست خود از طریق شعبه یا وبسایت بانک مبنی بر امهال بدهی خود نشدند، بانک سینا مهلت تسویه بدهی تمامی تسهیلات گیرندگان مشمول قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی را تا پایان آذرماه سال جاری تمدید کرد.
 
عدم دریافت خودکار اقساط وام قرض الحسنه در ایام همه گیری بیماری کرونا
این بانک همچنین دریافت خودکار اقساط تمامی دریافت کنندگان وام قرض الحسنه را مطابق دستور العمل ارسالی بانک مرکزی مربوط به اقساط ماه‎های اسفند 98، فروردین و اردیبهشت 99 غیرفعال و وصول آن را به منظور کاهش مراجعات به شعب، منوط به درخواست وام گیرندگان و ترجیحا از درگاه های خدمات بانکداری الکترونیک میسر ساخت و مشتریانی هم که اقساط آنها در این مدت کسر شده و تقاضای برگشت اقساط را داشتند، مطابق با ضوابط بانک در خصوص بازگشت اقساط اقدام می شود.
 
توسعه خدمات بانکداری الکترونیک برای کاهش ترددها
از دیگر فعالیت ها و اقدامات بانک سینا برای کمک به مدیریت بحران و پیشگیری از شیوع کرونا و کاهش تردد مراجعین، می توان به تغییراتی در برخی خدمات بانکداری الکترونیک، نظیر افزایش سقف برداشت وجه نقدی درون بانکی از 2 میلیون ریال به 5 میلیون ریال در دستگاه های خودپرداز، افزایش سقف انتقال وجه شتابی و درون بانکی از طریق دستگاه های خودپرداز و درگاه های اینترنتی نظیر اینترنت بانک از 30 میلیون ریال، ابتدا به 50 میلیون ریال و سپس به 100 میلیون ریال در شبانه روز، فعال سازی غیرحضوری همراه بانک و اینترنت بانک و بازیابی اطلاعات کاربری و رمز عبور و تمدید خودکار تاریخ انقضای کارت های بانکی مربوط به اسفندماه 98، فروردین و اردیبهشت 99 اشاره کرد.
 
اهدای 2000 بسته معیشتی کارکنان بانک سینا به نیازمندان و ایتام
مقارن با ماه مبارک رمضان و در راستای اقدامات خداپسندانه به منظور کمک به نیازمندان و ایتام که در مایحتاج اولیه زندگی با مشکلاتی روبه رو هستند، کارکنان و مدیران بانک سینا با اختصاص بخشی از حقوق خود مجموعاً به مبلغ 8 میلیارد ریال زمینه تهیه 2000 بسته معیشتی شامل برنج ایرانی، خرما، روغن، چای، پنیر، ماکارونی، حبوبات، مرغ، گوشت و قند و شکر جهت اهدا به این عزیزان در تهران را فراهم کردند، که با همکاری بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران بزرگ در بین نیازمندان توزیع شد.
 
اهدای 371 هزار کارت هدیه به اقشار فعال در کسب و کارهای خرد
بانک سینا در بخشی دیگر از اقدامات حمایتی خود، با صدور371 هزار کارت هدیه در مبالغ مختلف با هزینه تولید حدود 20 میلیارد ریال و توزیع بین اقشار زحمتکش فعال در کسب و کارهای خرد نظیر کولبران و پاکبانان که به دلیل کرونا، دچار آسیب های جدی شده اند، با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، زمینه تامین بخشی از نیاز معیشی آنها را محقق ساخت.
 
اقدامات درون سازمانی
مجموعه بانک سینا با اتخاذ تمهیدات مختلف در مقابله با ویروس کرونا از طریق توزیع و تامین لوازم بهداشتی اعم از ماسک، پد الکلی و دیگر مواد ضدعفونی کننده در بین شعب و ستاد بانک، ایجاد شرایط دورکاری و اعطای مرخصی با حقوق به بانوان شاغل دارای فرزندان محصل دوره ابتدایی و پیش دبستانی و همچنین همکاران مبتلا به بیماری های خاص یا دارای ریسک بالای آسیب پذیری در مقابل کرونا، ضمن مصون نگه داشتن همکاران از هرگونه آسیب ویروس، شرایط سهل تری را برای خانواده ها به ویژه مادران شاغل فراهم آورده است.
 
اهدای 52 دستگاه آمبولانس به مراکز بهداشتی
در همین زمینه و با توجه به لزوم تجهیز بیمارستان ها در روزهای اوج شیوع کرونا، بانک سینا تعداد 24 دستگاه آمبولانس را به وزارت بهداشت و آموزش پزشکی کشور اهدا نمود، تا به جابجایی بیماران کرونایی اختصاص یابد. پیشتر نیز این بانک از محل بودجه چاپ سررسید و صرفه جویی در بودجه تبلیغاتی به منظور تجهیز مراکز درمانی استان های مناطق کمتر برخوردار کشور تعداد 28 دستگاه آمبولانس به مراکز بهداشت این مناطق اهدا نمود.
 
اختصاص 20 هزار میلیارد ریال به طرح های روستایی
بانک سینا همچنین در سال های اخیر طی انعقاد تفاهم نامه همکاری جهت اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی یارانه دار با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، بنیاد علوی و استانداری ها، اعتباری بیش از 20 هزار میلیارد ریال را به 4400 طرح اشتغالزایی روستایی اختصاص داده که با بهره برداری تعداد قابل توجهی از این طرح ها، زمینه اشتغالزایی بیش از 16 هزار نفر از جوانان جویای کار در مناطق روستایی کشور فراهم شده است.
 
ساخت مدرسه
همچنین این بانک از محل کمک های کارکنان نسبت به ساخت یک باب مدرسه در بخش چاه دادخدا از توابع شهرستان قلعه گنج و یک باب در منطقه زرندیه استان مرکزی اقدام نموده بود و کلنگ احداث مدرسه ای دیگر در منطقه رمشک زده شد و مراحل تکمیل آن ادامه دارد.

بانک سینا در راستای شعار سال های اخیر مبنی بر تقویت اشتغال رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی، یکی از عمده اهداف خود را توجه به مسئولیت های اجتماعی و نقش آفرینی بر محور تحقق این شعارها قرار داده است و با اقدامات عملی که در این زمینه به انجام رسانده، ضمن تحقق اهداف از پیش تعیین شده، جایگاه خوبی را نزد افکار عمومی کسب کرده است.
این بانک امیدوار است مجموعه سازمانها و نهادهای دست اندرکار با تلاش و کوشش روزافزون و همدلی و یکپارچگی در تحقق سیاستهای توسعه ای جمهوری اسلامی، زمینه شکوفایی ایران اسلامی را آنچنان که شایسته ملت سرفرازمان است، محقق سازند.
 


کد مطلب: 74826

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/74826/اقدامات-مسئولیت-های-اجتماعی-بانک-سینا

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com