۰
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۴

آغاز فروش سهام عدالت در بازار بورس

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از امروز سهامداران عدالت می‌توانند در بورس نسبت به فروش یا انجام معامله با سهامشان اقدام کنند.
آغاز فروش سهام عدالت در بازار بورس
به گزارش اخباربانک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست با اعضای اتاق بازرگانی مراسم راه‌اندازی پنجره واحد شروع کسب‌وکار گفت: امروز آغاز یک فعالیت بزرگ است و سال‌ها مردم دارنده سهام عدالت بودند و از امروز می توانند سهام عدالتشان را مدیریت کنند، مردم می توانند با اراده خود تصمیم بگیرند که می خواهند سهام داری را ادامه دهند و یا آن را بفروشند.

وی گفت: در کشور ما شروع کسب و کار به طور متوسط ۷۵ روز زمان می برد که در کشور‌های دیگر این زمان نیم روز است و ما امروز ۷۵ روز را به ۳ روز کاهش دادیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هر فردی که کارش بیش از ۳ روز طول کشید شکایت خود را اعلام کند و ما حتما پیگیری می‌کنیم و افراد می‌توانند شکایت خود را از طریق شماره ۱۸۶۶ اعلام کند.

وی گفت: رهبر انقلاب طی چندین سال شعار تولید را برای نام گذاری سال‌ها در نظر گرفته اند و ما باید کاری کنیم که اگر فردی می‌خواهد سرمایه گذاری کند با کمترین دغدغه‌ها مواجه باشد. در کشور‌ها که انواع تحریم‌ها مواجه است خودمان باید موانع تولید را از بین ببریم و امروز سرمایه گذاری از نان شب برای ما مهم‌تر است و اگر می‌خواهیم سهم خود را از اقتصاد جهان بیشتر کنیم باید کاری کنیم که سرمایه گذاری با سهولت انجام شود. سرمایه گذاری نباید هیچ دغدغه‌ای داشته باشد و باید بداند که مسیر آنقدر روان است که می‌تواند سرمایه خارجی جذب کند.

وزیر اقتصاد بیان کرد: در طول چندسال گذشته رشد سرمایه گذاری ما مثبت نبوده است و باید تمام دغدغه ما این باشد که مسیر کسب و کار را تسریع کنیم. ما باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که تا پایان سال تمام استان‌ها به پنجره واحد متصل شود. در حال حاضر برای ۵ استان برنامه رسزی کردیم.

وی بیان کرد: ما امسال برای رونق اقتصادی هزار هزار میلیارد سرمایه نیاز داریم و هنر این است که سرمایه بانک‌ها را به این سمت ببریم و باید سرمایه‌های خرد به به سمت بازار سرمایه ببریم. در زمان احزار هویت مالیاتی زمان ۵۵ روز از زمان را کاهش دادیم.

دژپسند گفت: ما تا جایی که برایمان مقدور است می‌خواهیم مالیات را ابزاری برای ورود افراد به کسب و کار‌ها تبدیل کنیم برنامه‌های دیگری برای افزایش سرمایه گذاری داریم.

وی در پایان بیان کرد: برای عملیاتی شدن اهدافمان باید شخص گرایی را کنار بگذاریم و یکی شویم، قوه قضاییه، دولت و مجلس باید یکی شویم. امروز به واسطه گسترش سهم بخش خصوصی روز مبارکی است افتتاح پنجره واحد فیزیکی به فضای کسب و کار کمک می کند و در آینده در نظر داریم پنجره واحد الکترونیکی را هم راه اندازی کنیم تا فاصله های اجتماعی را کم کنیم.
https://akhbarbank.com/vdceev8f.jh8ewi9bbj.html
تازه ترین اخبار