۰
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰

پیش بینی این هفته بورس

یک کارگزاری با تکیه بر آخرین رویدادهای خارجی و داخلی و تلاش دولت و مجلس برای حمایت از بورس ، وضعیت این هفته بازار را پیش بینی و اعلام کرد تک سهم ها در کانون توجه خواهند بود.
پیش بینی این هفته بورس
به گزارش اخباربانک، بازار سرمایه در حالی بعد از سه روز کاری هفته پیش ، این هفته هم چهار روز کاری را در پیش دارد و امروز از نیمه شاخص 938 هزار تایی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته ، روندی اصلاحی را سپری کرد و شاهد افت قسمتی از صعودهای تند در دو ماه اخیر بودیم. از دلایل این اصلاح می توان به آزادسازی بخشی از سهام عدالت اشاره کرد که فشار را بر نمادهای بزرگ و تبعاً عمده گروه ها افزایش داد.

در بازارهای جهانی نیز ظاهرا چین و آمریکا قصد بهبود روابط را ندارند و این بار ترامپ به بهانه پنهانکاری چین در رابطه با شیوع ویروس کرونا در حال دامن زدن به آتش جنگ تجاری است. نفت که تا حدودی از بحران فراگیر کرونا خارج شده تاثیر زیادی از تنش ها نگرفته و فلزات اساسی در سردرگمی هستند و طلا بیشتر مورد توجه است.

در بازار ارز نیز شاهد کند شدن روند صعودی دلار هستیم و به نظر می رسد نوسانات محدود همچنان ادامه داشته باشد.

اما در بازار سهام افت تند گروه های بزرگ، سطوح قیمتی جذابی را به دنبال داشته و همین موضوع احتمال کاهش فشار فروش را افزایش خواهد داد. تلاش های زیادی به منظور کاهش ترس بازار از فشار سهام عدالت در جریان است و به نظر می رشد با خروج فروشنده های افراطی ، سرعت ریزش ها در گروه های بزرگ کاهش داشته باشد. هر چند با خروج مقطعی نقدینگی نمی توان انتظار صعود پر سرعت قبل را از بازار داشت.

رصد بازارهای دیگر نیز حاکی از جذب بخشی از نقدینگی سنگین در روند اخیر است و البته همچنان نقدینگی قابل توجهی در بازار فعال است.

به نظر خودرویی ها و  بانکی ها همچنان روندی نوسانی داشته و تک سهم ها در کانون توجه باشند. به طور کلی در دیگر گروه ها نیز تک سهم ها مورد توجه خواهند بود.

به گزارش بورس پرس در رابطه با تحولات اخیر می توان به آغاز به کار مجلس با ترکیبی جدید اشاره کرد و با توجه به اولین اظهارات به نظر، همچنان بازار سهام در کانون توجه تصمیم گیرندگان باشد. از طرفی اقدام به انتشار اوراق بدهی نیز می تواند بخشی از نقدینگی کم ریسک را به خود جذب کند . هرچند با توجه به نرخ سود و البته حجم مورد نظر در مرحله ابتدایی همچنان نمی توان این اقدام را تهدیدی جدی برای بازار سهام دانست.
 
https://akhbarbank.com/vdcawan0.49nyu15kk4.html
تازه ترین اخبار