۰
مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول ضمن تشریح علل تعویق عرضه اولیه این شرکت،اعلام کرد: پنج درصد سهام آریا ساسول فردا (چهارشنبه) عرضه می‌شود.
به گزارش ایسنا، امیر حسین بحرینی، در هفتادوششمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه که به مناسبت عرضه اولیه پنج درصد از سهام شرکت پلیمر آریا ساسول در فرابورس به صورت انلاین برگزار شد،آریا ساسول را یک مجتمع بزرگ تولید اتیلن و پلی_اتیلن با ظرفیت بالغ بر یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن در سال معرفی کرد و افزود: در صنعت پتروشیمی بسیار مهم است که بتوان به اندازه ظرفیت اسمی کار کرد و چهار سال است که ظرفیت تولید و فروش مجموعه آریا ساسول بالاتر از ظرفیت طراحی‌شده بوده است. از این رو این شرکت از یک کسب‌وکار پایدار برخوردار است.

وی ادامه داد:در سنوات گذشته بیش از ۹۰ درصد از سود قابل تقسیم بین سهامداران آریا ساسول تقسیم شده است.
در سال‌های ۹۶ ،۹۷ و ۹۸ از ظرفیت‌هایی که توسط برجام ایجاد شد استفاده کردیم و علاوه بر تعمیرات لازم، پروژه رفع گلوگاه‌های تولید و افزایش ۱۰ درصدی تولید اتیلن را به نتیجه رساندیم.

مدیرعامل آریاساسول تاکید کرد: در حال حاضر آریا ساسول تا چندین سال نیاز به تعمیرات اساسی ندارد و تجهیزات و فرایندهای این مجموعه به‌روزرسانی شده است.

بحرینی در ادامه با بیان اینکه طرح افزایش ۱۰۰ هزار تنی تولید اتیلن با مشارکت لینده آلمان به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: فعلا برنامه‌ای برای افزایش ۲۰ درصدی تولید اتیلن نداریم.

وی افزود: همچنین ساخت واحد جدید ۳۰۰ هزار تنی تولید پلی اتیلن آغاز شده که با استفاده از منابع بانکی و افزایش سرمایه با سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیون دلاری تا سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد.

علل تعویق عرضه آریاساسول
مدیرعامل شرکت پلیمر آریا ساسول با اشاره به علل به تعویق افتادن عرضه اولیه سهام این شرکت پلیمری گفت: نوسان شدید در قیمت تولیدات صنعت پتروشیمی به دلیل جهانگیر شدن ویروس کرونا و خاکستری شدن وضعیت بازار در سطح جهان سبب شد که در عرضه پنج درصد از سهام آریا ساسول تعلل کنیم و تا به ثبات رسیدن قیمت در عرضه اولیه مکث کنیم.

بحرینی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی بازار گفت: اما اکنون با توجه به رفع محدودیت‌های قرنطینه در چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده پلی‌اتیلن در جهان بازار بر مدار صعودی قرار گرفته و چشم‌انداز مثبتی از آن دیده می‌شود.

وی در تشریح چشم‌انداز عملکرد آتی آریا ساسول توضیح داد:بر خلاف انتظارها با شیوع ویروس کرونا نه تنها عملکردمان منفی نشده بلکه همانطور که در صورت‌های مالی قابل مشاهده است، برنامه تولید بیشتر از ظرفیت تولید است.

بر اساس این گزارش، تعداد کل سهام شرکت چهار میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۸۴۰ هزار و تعداد کل سهام قابل عرضه نیز ۲۲۹ میلیون و ۱۹۲ هزار سهم، معادل پنج درصد از کل سهام شرکت است.

مشخصات عرضه به عموم به روش ثبت سفارش
تعداد سهام قابل عرضه به عموم در روز عرضه اولیه ۱۸ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۶۰۰ سهم و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۰۰ سهم است. دامنه قیمت در ثبت سفارش نیز ۶۵۰۱۱ تا ۶۵۱۱۹ ریال است.

مشخصات عرضه به صندوق‌ها در روز پس از عرضه اولیه
تعداد سهام قابل عرضه به صندوق‌ها در روز پس از عرضه اولیه ۴۵ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۴۰۰ سهم است. بر این اساس حداکثر ضریب تخصیص صندوق به ازای هر دارنده واحد صندوق در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام ۴۶۰، در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط ۲۵۰ و در صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت پنج سهم است. سهام این شرکت فردا با نماد "آریا ۱" عرضه خواهد شد.
https://akhbarbank.com/vdcgxu9u.ak9tu4prra.html
تازه ترین اخبار