۰
شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۶
خبر اخباربانک تایید شد؛

عملیاتی شدن ساتنا، پایا و استعلام شبا در بانک مهر اقتصاد

سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد گفت: عضویت بانک مهر اقتصاد در سامانه های ساتنا، پایا و استعلام شبا از تاریخ 1399/02/30 عملیاتی گردید.
عملیاتی شدن ساتنا، پایا و استعلام شبا در بانک مهر اقتصاد
به گزارش خبرنگار ما پایگاه خبری اخبار بانک، ۳ روز پیش در خبری اختصاصی اعلام کرد که بانک مهر اقتصاد به سامانه‌های ساتنا و پایا متصل شده است. (اینجا)

حال روز گذشته با تایید خبر اخباربانک روابط عمومی بانک اقتصاد نیز این خبر را در سایت خود درج کرده است.

احمد حقی _ سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک_ در آستانه عملیاتی شدن عضویت بانک مهر اقتصاد در سامانه های حاکمیتی تحت نظارت بانک مرکزی، گفت: با انجام موفقیت آمیز تستهای مرتبط و مورد نیاز برای پیوستن به سامانه های ساتنا، پایا و استعلام شبا، از تاریخ 1399/02/30مشتریان، ذینفعان و عموم هموطنان عزیز می توانند برای انجام  نقل و انتقالات مالی از خدمات این سامانه ها بهره مند شوند.

وی در مورد سرویس ساتنا اظهار داشت: مشتریان از این پس می توانند با بهره مندی از این سامانه، به جای دریافت وجه نقد از شعب و یا اخذ چک بین بانکی، مبلغ مورد نظر خود را بدون پرداخت کارمزد و با استفاده از سامانه ساتنا به شعب سایر بانک‌ها انتقال دهند.

حقی در تکمیل سخنان خود در زمینه سرویس ساتنا اظهار داشت: ساتنا  امکانی الکترونیکی و یا کتبی است که به واسطه آن پردازش و تسویه تراکنش‌های  بین بانکی و دستور پرداخت‌های مبالغ بالای 150/000/000 ریال را به صورت آنی، انفرادی، در زمان مورد درخواست، با امنیت بالا و بدون پرداخت کارمزد به حساب مورد نظر در هر بانکی برای مشتریان میسر می سازد. 

سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات در مورد سامانه های حاکمیتی تحت نظارت بانک مرکزی تصریح کرد: این سامانه ها تمامی سرویس هایی که توسط بانک مرکزی برای ارائه خدمات به مشتریان به شبکه بانکی ارائه می شود از جمله شتاب، ساتنا، پایا، چکاوک، استعلام چک و تسهیلات و غیره را شامل می شود که پس از این مرحله به سرعت در بانک مهر اقتصاد فعال می شود.

وی با اشاره به مراحل طی شده جهت اخذ مجوزهای مربوطه خاطرنشان کرد: براساس توافقات صورت گرفته جهت ارتباط بانک مهراقتصاد به سامانه های حاکمیتی طبق نظر مساعد مدیریت محترم بانک سپه مقرر گردید، بانک مهر اقتصاد با Bin و Bic  مستقل به سامانه ها مرتبط شده و خدمت بگیرد.
https://akhbarbank.com/vdcbfzbz.rhba8piuur.html
تازه ترین اخبار