۰
۱
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۷

روند افزایشی قیمت طلا آهسته شد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر اختلافات تجاری میان آمریکا و چین و اقدامات محرک مالی در سراسر جهان افزایش یافت اما خبر احتمال ساخت واکسن کووید ۱۹ رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد.
به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۷۳۵ دلار و ۸۳ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۳۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، با وجود خبر احتمال ساخت واکسن کووید ۱۹ که تنور صعود بازارهای سهام را داغ کرد، طلا به دلیل سیاستهای پولی بانک مرکزی آمریکا همچنان تقاضای خرید خواهد داشت.

طلا روز دوشنبه به بالاترین حد از اکتبر سال ۲۰۱۲ صعود کرده بود اما پس از این که شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرد واکسن آزمایشی کووید ۱۹ نتایج امیدوارکننده ای در مراحل اولیه آزمایش نشان داده است و بازارهای سهام و نفت صعودی شدند، از این رکورد عقب نشینی کرد.

بازارهای سهام آسیا با این خبر که امیدها به گشایش سریع اقتصاد جهانی را برانگیخت، جهش پیدا کردند.

کشورهایی نظیر ایتالیا، اسپانیا و ایالت نیویورک آمریکا که کانونهای شیوع ویروس کرونا بودند در حال رفع تدریجی محدودیتهای قرنطینه هستند که از بازگشت به زندگی عادی حکایت دارد.

طلا که در شرایط آشفتگی سیاسی و اقتصادی به عنوان یک دارایی امن با افزایش تقاضای سرمایه گذاری روبرو می‌شود، از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۴ درصد رشد داشته است.

بانک مرکزی آمریکا به منظور تعدیل صدمات اقتصادی پاندمی کرونا، نرخ‌های خود را نزدیک صفر نگه داشته و تریلیون‌ها دلار نقدینگی را به بازارهای مالی تزریق کرده است. سایر بانک‌های مرکزی و دولتهای جهان نیز برای حمایت از اقتصادشان در برابر تبعات شیوع پاندمی کرونا، اقدامات مشابهی را به اجرا گذاشته‌اند. تحلیلگران می‌گویند اقدامات محرک مالی و پولی گسترده از قیمت طلا در بلندمدت پشتیبانی خواهد کرد. در سطح جهانی تدابیر محرک مالی به ارزش ۱۵ تریلیون دلار برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع پاندمی ویروس کرونا به اجرا گذاشته شده است.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، رییس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که مدت طولانی‌تری زمان خواهد برد تا اقتصاد جهانی به طور کامل از شوک ناشی از شیوع پاندمی ویروس کرونا احیا شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۰۰۶ دلار و ۹۵ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد کاهش، ۸۱۰ دلار و ۱۲ سنت بود. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، ۱۷ دلار و هفت سنت بود.
https://akhbarbank.com/vdccoeqm.2bq0m8laa2.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
این طلا وقیمت سکه اینقدر رشدکن مهریه سکه از بین بره یکسری دزدیا از بین بره
تازه ترین اخبار