۰
۳
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵

کاهش سود به 15 درصد در اغلب بانک ها

31 فروردین بود که بانک ها توافق کردند تا به مصوبه سال 95 شورای پول و اعتبار مبنی بر نرخ سود 15 درصد سپرده ها برگردند. هم اینک بررسی های میدانی نشان می دهد که همه بانک ها به جز پنج بانک و موسسه، به این توافق پای بند بوده اند.
به گزارش اخباربانک، در این زمینه همه بانک‌های دولتی مانند ملی، سپه، کشاورزی و مسکن نرخ‌های سود سپرده را به 15 درصد کاهش داده‌اند. همچنین بانک‌هایی که بخشی از سهام آن ها واگذار شده و دولت بخشی از سهام آن ها را در اختیار دارد، مانند ملت، صادرات و تجارت نیز بعد از توافق انجام شده برای تعدیل نرخ‌های سود متناسب با مصوبه شورای پول و اعتبار، نرخ سود سپرده یک ساله را کاهش داده‌اند.

از سوی دیگر پیگیری از سطح شعب اغلب بانک‌های خصوصی مانند بانک‌های سرمایه، دی، گردشگری، سینا، اقتصاد‌نوین، ایران زمین، رفاه، شهر، پارسیان، پاسارگاد، کارآفرین، پست‌بانک و موسسات اعتباری کاسپین، کوثر و توسعه نشان می‌دهد که این بانک‌ها و موسسات هم توافق انجام شده را رعایت کرده اند.

رعایت کاهش نرخ سود از سوی برخی بانک های خصوصی و نیمه دولتی در حالی است که این بانک ها با مشکلات ترازنامه‌ای و مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و در ابتدا انتظار می‌رفت با توافق بانک‌ها برای کاهش نرخ سود همراه نشوند.

براساس این گزارش، البته اغلب این بانک‌ها که نرخ‌های سود سپرده یک ساله 15 درصد را رعایت می‌کردند، اوراق گواهی سپرده با نرخ سود 18 درصد هم پیشنهاد می‌کردند که این اوراق با مجوز بانک مرکزی و به صورت محدود قابل عرضه است.
 
https://akhbarbank.com/vdch-inq.23nkwdftt2.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
آقا بیا بیرون ازین نرخ سود
با تورم ۴۰٪ آخه ۱۵٪ به کجا می رسه
ناثر
Iran, Islamic Republic of
احسنت
واقعا سودبانکی بایدبالای20درصدباشه
15درصدنخواهدماند چون اقتصاد آسیب خواهددید.حالاببینید.
محمد
Netherlands
بااين توروم ١٥ در صد عادلانه نيست .
تازه ترین اخبار