۰
۱
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۴

این روز‌ها در بورس چه خبر است؟

کاهش معاملات در بازارهای غیر مولد و سودهای بانکی، باعث شده تا مردم سرمایه‌های خود را روانه بازار بورس کنند.
میزان نوشت: با کاهش نرخ سودهای بانکی، بسیاری از مردم سرمایه‌های خود را از بانک‌ها بیرون آروده و این سرمایه‌ها را روانه بازار بورس کردند و همین موضوع باعث شد تا بازار بورس در ابتدای معاملات سال ۹۹ با رونق مواجه شود.

همچنین با کاهش معاملات در بازارهایی همچون، مسکن، دلار، سکه، طلا و خودرو، تعداد زیادی از سرمایه گذاران در این بازارها با ضرر مواجه شدند به همین دلیل، حجم قابل توجهی از سرمایه‌های مردمی از این بازارها نیز روانه بازار سرمایه شد.

باتوجه به اینکه فعالیت در بازار بورس بدون حضور فیزیکی صورت می‌گیرد، این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا در راستای رعایت فاصله‌های اجتماعی، مردم به سرمایه گذاری در این بازار رغبت بیشتری پیدا کرده اند.همچنین با توجه به این موضوع که رونق در بازار بورس و تزریق نقدینگی به این بازار می‌تواند تاثیر مستقیمی بر رونق اقتصادی کشور داشته باشد، دولت نیز تاکید زیادی بر حضور مردم در این بازار دارد.

طبق این گزارش، اخیرا سهام چند شرکت خصوصی و دولتی در بازار بورس عرضه شده که از این حضور شرکت‌ها استقبال خوبی به عمل آمد و سهام این شرکت‌ها سریعا توسط مردم خریداری شده است.

رونق در بازار بورس موجب شد تا افراد زیادی با سرمایه‌های خرد و کلان وارد بازار بورس شوند و فعالیت‌های خود را در این بازار آغار کنند.فعالیت در بازار بورس برای افرادی که به صورت تخصصی در آن فعالیت ندارند، زمان بسیار کمی در طول روز از فرد سرمایه گذار می‌گیرد و این موضوع یکی دیگر از دلایلی است که رغبت مردم را به فعالیت در این بازار افزایش داده است.

رونق در بازار بورس همچنین موجب شد تا شرکت‌های جدیدی وارد این بازار شوند و سهام خود را در این بازار عرضه کنند، و این موضوع نشان دهنده این است که رونق حاکم در بازار بورس در آینده نزدیک رکوردهای جدیدی را به ثبت خواهد رساند.

از موارد ورود شرکت‌های جدید به بازار بورس می‌توان به شرکت‌های بنیاد مستضعفان اشاره کرد، به طوری که، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان برنامه بنیاد این بنیادبرای حضور در بازار سرمایه را این طور بیان کرد: در حال حاضر ۳۲ شرکت بنیاد مستضعفان در بورس فعال هستند و هم اکنون ۱۶ شرکت دیگر هم در حال پذیرش برای عرضه سهامشان در بورس هستند.

همچنین در تاریخ ۲۶ فروردین سال جاری، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ورود شستا به عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ چند رشته‌ای کشور به بورس خبر داد.وی ضمن اعلام این خبر افزود: با ورود شستا به بورس گام جدی به سوی شفافیت و صیانت از منافع بیمه شدگان برداشته شد، این بازی برد-برد برای بیمه شدگان و اقتصاد ایران است.

ورود شرکت‌های جدید به بازار بورس می‌تواند به افزایش رغبت شرکت‌های خصوصی و نیمه خصوصی برای ورود به این بازار دامن زند که این مهم نتایج رضایت بخشی برای اقتصاد کشور خواهد داشت.

در همین راستا، میثم هاشم خانی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: رونق در بازار بورس برای تامین مالی شرکت‌ها و کسب وکارها بسیار ارزشمند است و بسیاری از شرکت‌های خصوصی و دولتی از این وضعیت استقبال می‌کنند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که هم اکنون بازار بورس با آن مواجه است، فراهم نبودن زمینه‌های مناسب برای ورود برخی شرکت‌های خصوصی مانند شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ هاست که این مهم باید با اقدامات و برنامه ریزی دولت صورت گیرد.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: با افزایش فعالیت در بازار بورس، دولت باید زیر ساخت‌های لازم برای ورود شرکت‌های خصوصی را به بازار بورس فراهم کند تا این شرکت‌ها در یک بستر امن و بدون احساس خطر، سهام خود را در بازار سرمایه عرضه کنند.

رونق تولید با ورود شرکت های پویا به بورس عملی می شود
هاشم خانی ادامه داد: ورود شرکت‌های خصوصی و پویا با ظرفیت‌های بالا، موجب می‌شود تا رونق در بازار بورس مستقیما به اشتغال زایی و رونق تولید تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: دولت باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشد که با افزایش فعالیت در بازار بورس ممکن است برخی افراد از این رونق سو استفاده کرده و فعالیت‌های دلال بازی به این بازار راه پیدا کند، بنابراین دولت باید نظارت‌ها را در بازار بورس افزایش دهد.

همچنین همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه پیشتر در گفت‌وگو با میزان مطرح کرد: ایجاد زیر ساخت‌ها برای رونق بازار بورس، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که کشورهای توسعه یافته در جهت تحقق اهداف اقتصادی خود، در دستور کار قرار داده اند.

وی افزود: دولت با کاهش نرخ سودهای بانکی و افزایش جذایت بازار بورس در تلاش است تا سرمایه‌های مردمی را روانه این بازار کند تا به اهداف اقتصادی خود همچون رونق تولید دست پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: هم اکنون تعداد زیادی از شرکت‌های دولتی و خصوصی خواهان ورود به بازار بورس هستند ضمن اینکه شرکت‌های فعال در این بازار، تمام ظرفیت‌های خود را به بازار عرضه نکردند، با این وجود روند رونق بازار بورس همچنان ادامه خواهد داشت و درصد قابل توجهی از سرمایه‌های شخصی و نقدینگی موجود در اقتصاد روانه این بازار خواهند شد.

لزوم برنامه ریزی سرمایه گذاران در بازار بورس
دارابی ابراز کرد: افرادی که در بازار بورس سرمایه گذاری می‌کنند باید نگاهشان به این سرمایه گذاری بلندمدت باشد و برای معاملات خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشند که مطمئنا در این صورت دچار ضرر و زیان نخواهند شد.

با این تفاسیر رونق در بازار بورس برای تمام بخش‌های اقتصادی موثر و سود آور است همچنین دولت باید در راستای حفظ این رونق، بازار بورس را به طور کامل تحت نظر و نظارت خود قرار دهد.

همچنین دولت می‌تواند با ایجاد زیر ساخت‌های لازم، راه ورود شرکت‌های خصوصی را به این بازار هموارتر سازد که این اقدام دولت به طور مستقیم به رونق اقتصادی منجر خواهد شد.
https://akhbarbank.com/vdcgnx9u.ak9ty4prra.html
مشاهده نظر مخاطبان
سهامی
Iran, Islamic Republic of
هیچ خبری نیست .وقتی مدارک تحصیلی کیلویی باشه همینه دیگه!وقتی حذب نقدینگی بالاست علی القاعده باید سود بهره ویا نرخ بازده سرمایه کاهش یابد!یعنی چی1یعنی دامنه نوسان فیمت روزانه به هفتگی ویا ماهانه 2 درصد محدود شود!سهامی که اصلا عرضه کننده ای ندارد!چرا باید روزانه 5 درصد افزایش قیمت داشته باشد!به امید تحریک طرف تقاضا!کجای علم اقتصاد !این تیوری مطرح شده است!دلتان خوش است شاخص بورس به 800 هزار رسیده!یقین بدانید به 1800000 هم برسد !ذره ای برای کشور وتولید وشرکتها گره گشا نیست!فقط توزیع مجدد ثروت می نماید!رانت های ایجاد شده موجبات ایجاد تورم وافزایش قیمت در سایر بازار ها میشود!مشکلات شرکتها بیشتر میشود!تمایل به دلالی وبورس بازی به ذلیل سیاست های غلط ورویکردهای نامناسب افزایش مییابد .اقتصاد بیمار با تجویز های نابسامان ومنبعث از فشار های لابی قدر ت ومکنت سرطانی شده است .فقط برای نمونه یه سهام را که در ان عرضه کننده ای نیست!رشد 5 درصدی انرا برای یکماه به حالت تغلیق دراورید!انوقت اثار دستورالعمل علط فعلی را میبینید .به قول شعر .دلخوش به فانوسم مکن اینجا مگر خورشید نیست!و...
تازه ترین اخبار