۰
۱
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰
رئیس سزمان خصوصی سازی:

می توانستیم قیمت سهام ها را بالا ببریم!

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: چون دولت تنها فروشنده سهام های شرکت های دولتی است می تواند قیمت آن ها را تا ۵۰ درصد بالا ببرد اما هدف دولت از اینکار تنها تامین نقدینگی نیست.
می توانستیم قیمت سهام ها را بالا ببریم!
به گزارش اخباربانک، علیرضا صالح در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبر از شیوه های مختلف فروش سهام های دولتی صحبت کرد و گفت: فروش سهام یک کشور از روش های مختلفی صورت می گیرد و برای مثال ما ممکن است بلوک مدیریتی یک شرکت را به فروش برسانیم که شرایط مختلفی دارد اما ما فروش صندوق‌های ویژه سرمایه گذاری را در نظر گرفتیم تا علاوه بر تخفیف در نظر گرفته شده توانایی خرید برای همه مردم وجود داشته باشد.

وی در ادامه در خصوص جلوگیری از ضرر مردم در بازار سهام افزود:‌ ما می‌توانیم تا ۳۰ درصد قیمت ارائه شده تخفیف درج کنیم تا در صورت بروز نوسان بازار مردم ضرر نکنند.

وی در ادامه افزود: طی دو هفته آینده اولین پذیره نویسی برای صندوق های ETF انجام می شود  خریدارانی که در بسته اولیه از تخفیف ها استفاده کند در فروش‌های بعدی ملزم خواهد بود به قیمت تابلو خرید کند..

صالح در ادامه افزود: اخبار مبنی بر اینکه دولت توانایی بالا بردن قیمت را ندارد کذب است چراکه دولت تنها فروشنده سهام های این شرکت ها است و توان خرید ندارد و فقط می‌تواند در صف فروش قرار بگیرد که در نهایت منجر به افزایش قیمت می‌شود.

او درباره علت درج تخفیف‌ها گفت: برای صندوق اولیه ۵ بنگاه خوب و مهم در نظر گرفته شده است که تحت عنوان صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی عرضه می‌شود؛ ما به راحتی می‌توانستیم این قیمت‌ها را روی تابلو تا ۵۰ درصد بالا تر از قیمت عرضه کنیم این نشان می‌دهد دولت صرفا قصد تامین نقدینگی را ندارد.

وی در ادامه افزود: برای اینک حق مردم فقیر در این مسیر اجحاف نشود ما به جای اعلام در شب فروش از ۱۶ روز قبل این موضوع را مطرح کردیم؛ در این مرحله که آگهی آن امروز فراخوان داده شد به دو شیوه پذیره نویسی خواهیم کرد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص قابلیت خرید سهام با استفاده از حداقل اطلاعات و از درگاه های بانکی خبر داد و در ادامه افزود:‌ امکان این خرید برای اشخاص حقوقی امکان پذیر نخواهد بود و صرفا اشخاص حقیقی توانایی خرید خواهند داشت.

علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران گفت: این سهام ها تا دو ماه قابلیت فروش در بورس اوراق بهادر را نخواهند داشت و این شرایط برای همه یکسان خواهد بود و برای دارندگان کد بورسی هم به همین شکل است.

وی در ادامه افزود: تفاوت این صندوق با صندوق سهام عدالت در این است که در این شرایط مردم واحدهای صندوق را خریداری می‌کنند. روزی که این صندوق ارائه شود هیچ کس حق تغییر در اساس نامه را نخواهد داشت و موارد ضروری در اساس نامه در نظر گرفته شده است.

صالح ادامه داد: مدت مدیریت به پایان سال ۱۴۰۰ محدود شده و هر کس که تا ۰.۱ درصد از سهام را جمع کند یک سیت مدیریتی به دست خواهد آورد. هر گاه این هزار تا ۰.۱ درصد کامل شود دولت به طور کامل خارج شده و مدیریت به دارندگان سهام واگذار می‌شود اما تا آن روز دولت به صورت موقت این صندوق‌ها را مدیریت خواهد کرد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اهمیت مطالعه اساس نامه تصریح کرد: تحت هر شرایطی ما تا سال ۱۴۰۰ این صندوق را به دارندگان سهم ۰.۱ درصدی ارائه خواهیم کرد؛ مردم واحدهای صندوق را خواهند خرید.

در ادامه هادی سلیمی زاده کارشناس اقتصادی گفت: در آینده این عرضه صف فروش بزرگی ایجاد خواهد کرد و ساختار سفته بازی جدی را فراهم می‌کند؛ چالش اصلی ما صف‌های جدی خواهد بود که بعد از این ایجاد می‌شود.

وی در ادامه افزود: امکان افت ارزش سهام ها به طور هم  زمان بسیار پایین است چراکه دارایی‌های صندوق به سهم‌های بورسی وصل است.

او ادامه داد: بدبینانه ترین حالت زمانی است که ارزش این سهم‌ها در تابلوی بورس بیش از ۲۵ درصد نزول کند که هیچ گاه اتفاق نخواهد افتاد؛ ممکن است یک سهم کاهش پیدا کند اما کاهش یکباره ۵ سهم احتمال بسیار کمی دارد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی فروش قسط بندی را دارای معایب زیاد دانست و گفت: با انجام چنین کاری ممکن بود خود سهام دارها و محل سرمایه گذاری به صورت جدی تحت تاثیر قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود: ما در قالب چند هلدینگ بخش های مختلفی را وارد بورس خواهیم کرد و مردم را در آن سریک خواهیم کرد و تا ۶ ماه آینده این اتفاق خواهد افتاد.

او درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: در حساب و کتاب‌ها شک و شبهه‌هایی وجود دارد برای مثال در شرایط فعلی بدهی آن‌ها بیش از درآمد و دارایی‌هایشان است. پرسپولیس ارزش‌گذاری شده و باید در صورت مالی بنشیند اما استقلال هنوز ارزش گذاری نشده است؛ اساسنامه بورس را بر این‌ها حاکم خواهیم کرد و در نهایت عرضه خواهد شد تا به شرکت سهامی عام تبدیل شود.

صالحی در آخر افزود: مبنی بر تقاضای مردم ۳ صندوق را عرضه خواهیم کرد که مجموعا ۴۰ هزار میلیارد تومان ارزش خواهد داشت.
 
https://akhbarbank.com/vdcdxx05.yt0on6a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
خب لالاخره بایستی یه رانت میلیاردی نصیب لابی قدرت بشه.!فروش وعرضه سهام مزایده ای معقوله یا مناقصه ای!860شستا!الان شده1200!چند میلیارد رانت میشه!7میلیارد سهام عرضه شده!خب ده درصد را هم با قیمت کارشناسی!!!!!!؟خدای من!!!؟ به بازنشسته های تامین اجتماعی بدهید!وخداوند فرمود.مستضعفین را وارثان زمین میگردانیم!قابل توجه مصاحبه مدیر سازمان تامین اجتماعی در بهمن ماه1396وقول واگذاری سهام شستا به باز نشستگان!ریس جمهور ووزیر وریس که خط بطلان کشیدند بر امید !!!خداوند به باز نشستگان!خدایا تو ادرکنی.
تازه ترین اخبار