جذاب‌ترین اسامی خودرو‌های تاریخ اتومبیل‌سازی

20 فروردين 1399 ساعت 11:16


برای اکثر مردم پروسه‌ای که کمپانی‌های خودروسازی برای انتخاب نام مدل یک خودرو طی می‌کنند چندان روشن نیست، اما قطعاً افرادی بسیاری در آن شرکت‌ها هستند که نام نهایی مدل را باید تأیید کنند. از مدیرعامل گرفته تا مدیر برنامه‌ریزی تولید، همگی سهمی در انتخاب یا حتی ساخت نام برای مدلی جدید دارند. در طول سال‌های متمادی، صنعت خودروسازی با اسامی آشنا شده که باوجود گذشت سال‌ها، این نام‌ها فراموش‌شدنی نیستند. از اسامی شرور و خبیثانه گرفته مانند هوراکان (در اسپانیایی به معنای طوفان) تا اسامی حیوانات مانند بیتل (نوعی حشره)، اسامی جذاب بسیاری در گوشه و کنار جهان برای خودرو‌ها انتخاب‌شده است، اما در این بخش تنها ۱۴ عدد از بهترین اسامی خودرو‌ها را معرفی خواهیم کرد.

۱. لامبورگینی دیابلو
جذاب‌ترین اسامی خودرو‌های تاریخ اتومبیل سازی
خودرویی که بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱ ساخته می‌شد، لامبورگینی دیابلو به‌عنوان صدر این لیست جای می‌گیرد. نامی که در اسپانیایی به معنای شیطان هست، با ظاهری تهدیدکننده و موتور ۱۲ سیلندر وی شکلش که در محور عقب قرارگرفته است، هیچ جای شکی باقی نمی‌گذارد که با خودرویی روبرو هستیم که از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنید با هیولایی مواجه می‌شوید.
۲. فورد رپتور
جذاب‌ترین اسامی خودرو‌های تاریخ اتومبیل سازی
شرورترین وانت آف رودی که فورد ساخته به‌حق که بهترین نام را هم دارد. فورد رپتور نامش را از پرندگان شکاری و البته خصوصاً از یکی از چابک‌ترین و درعین‌حال وحشی‌ترین دایناسور‌ها بانام ولوکرپتور گرفته است. در میان تمام خودرو‌هایی که فورد ساخته، هنوز هم با اختلاف یکی از بهترین نام‌های مدل فورد به شمار می‌رود.
۳. فراری تستاروسا
جذاب‌ترین اسامی خودرو‌های تاریخ اتومبیل سازی
همیشه نام‌های ایتالیایی یا اسپانیایی در کشور‌های انگلیسی‌زبان جذابیت بیشتری داشته‌اند و تستاروسا هم استثنا نیست. تستاروسا در زبان ایتالیایی به معنای "سر قرمز" است که از رنگ قرمز سر سیلندر‌های فراری نشاءت می‌گیرد، هرچند که تستاروسا هر رنگی هم باشد بازهم توجهات را به خودش جلب می‌کند.
۴. پورشه ۹۱۱ کاررا
جذاب‌ترین اسامی خودرو‌های تاریخ اتومبیل سازی
کاررا در زبان اسپانیایی به معنای مسابقه است و این مدل پورشه حقیقتاً که لیاقت نامش را دارد. اصالت این نام به مسابقات کاررا پانامریکانا در مکزیک برمی‌گردد که پورشه پیروزی‌های بسیاری را در آنجا جشن گرفت. از آن زمان تا به امروز پورشه ۹۱۱ کاررا همواره با چاشنی مسابقه و اسپرت بودن به علاقه‌مندان این حوزه معرفی می‌شود.
۵. جنسن اینترسپتر
جذاب‌ترین اسامی خودرو‌های تاریخ اتومبیل سازی
اولین بار در سال ۱۹۵۰ میلادی بود که کمپانی انگلیسی خودروسازی موسوم به جنسن، از دومین اتومبیل خود بعد جنگ دوم جهانی بانام اینترسپتر (به معنای رهگیر) رونمایی کرد. بعد‌ها دوباره در سال ۱۹۶۶ با نسخه‌ای دست‌ساز به‌عنوان خودرویی گرند تورر معرفی گردید. چه از ظاهر آن خوشتان بیاید و چه آن را نپسندید، باید قبول کنید که اینترسپتر نامی شکیل است که حتی امروزه به خودرو‌های فورد پلیس هم اطلاق می‌شود.
۶. لامبورگینی هوراکان
جذاب‌ترین اسامی خودرو‌های تاریخ اتومبیل سازی
هوراکان در اسپانیایی همان هریکن انگلیسی‌ها به معنای طوفان است و چنین نامی تنها برازنده برخی برند‌های خاص است که خوشبختانه لامبورگینی هم از آن‌هاست. باوجود موتور ۵.۲ لیتری ده سیلندر وی شکل و صفرتا صد ۲.۸ ثانیه‌ای هوراکان، این خودرو به‌واقع همچون طوفانی در پیست‌های مسابقه ظاهر می‌شود.
۷. فراری ۸۱۲ سوپرفست
جذاب‌ترین اسامی خودرو‌های تاریخ اتومبیل سازی
واژه سوپر در زبان انگلیسی هر اسمی را جذاب‌تر می‌کند. خصوصاً بر روی یک فراری! و باز مخصوصاً که کلمه فست (به معنای سریع) را به آن اضافه کنید! فراری ۸۱۲ سوپر فست (فوق‌سریع) با ۷۸۹ اسب بخار که از موتور دوازده سیلندرش بیرون می‌آید، فراری‌ای فوق‌سریع است که یکی از جذاب‌ترین نام‌ها راهم دارد.
۸. جیپ گلادیاتور
جذاب‌ترین اسامی خودرو‌های تاریخ اتومبیل سازی
قبل از رونمایی از این مدل جیپ، شایعه بود که قرار است نام مدل قدیمی جیپ کمانچی (یکی از قبایل امریکای شمالی) دوباره بازگردد، اما با خوشبختی باید بگوییم که جیپ نامی جدید و درعین‌حال به همان اندازه جذاب برای مدل جدیدش را انتخاب کرد. هرچند مثل فورد رپتور سریع نیست، اما در قابلیت‌های افرودش چیزی کم ندارد.
۹. لند روور دیفندر (مدافع)
جذاب‌ترین اسامی خودرو‌های تاریخ اتومبیل سازی
لندروور دیفندر در سطح جهانی هم‌تراز با جیپ رنگلر (گاوچران) و مرسدس جی کلاس، شکیل‌ترین افرودر‌های جهان به شمار می‌رود، اما دراین‌بین، دیفندر بهترین نام را دارد.
۱۰. رولز رویس ریث (شبح)
جذاب‌ترین اسامی خودرو‌های تاریخ اتومبیل سازی
حتی اگر معنای آن را هم ندانید، ریث آهنگ ترسناکی به گوش می‌دهد. هرچند که این مدل رولز رویس به ترسناکی اسمش نیست، اما با در‌های برعکسش و فرم بدنه آن و همین‌طور قیمت فوق‌العاده بالایی که دارد یکی از لوکس‌ترین خودرو‌ها از ۲۰۱۳ محسوب می‌شود.
۱۱. سوزوکی سامورایی
جذاب‌ترین اسامی خودرو‌های تاریخ اتومبیل سازی
خودروی کوچک، ارزان و آفرودر سوزوکی، در سال ۱۹۸۵ به آمریکا وارد شد، اما خیلی زود تولیدش متوقف گردید. هرچند که این سامورایی قهرمان جنگی نشد، اما همیشه بانامش در تاریخ خودروسازی خواهد درخشید.
۱۲. فولوکس بیتل
جذاب‌ترین اسامی خودرو‌های تاریخ اتومبیل سازی
درست است که بعد حیاتی طولانی و درخشان، تولیدش متوقف گردید، اما نامی زیبا و چهره‌ای دوست‌داشتنی داشت. خودرویی با موتورعقب که به‌صرفه و اقتصادی هم بود، فضای داخلی نه‌چندان راحتی داشت، اما به خاطر ظاهری جذاب بسیار محبوب بود، در مکزیک این خودرو بانام وچو به معنای حشره شناخته می‌شد، که بازهم نام بدی نبود.
۱۳. داج وایپر (افعی)
جذاب‌ترین اسامی خودرو‌های تاریخ اتومبیل سازی
بدون شک یکی از خودرو‌های اسپرتی که جای خالیش احساس می‌شود، وایپر داج است. سه سال پیش بود که داج از توقف همیشگی تولید این خودرو خبر داد، درحالی‌که یکی از جذاب‌ترین و درعین‌حال ارزان‌ترین خودرو‌های اسپرت بود که نامی هوشمندانه را به دنبال خود می‌کشید.
۱۴. مک لارن سنا
جذاب‌ترین اسامی خودرو‌های تاریخ اتومبیل سازی
کمتر علاقه‌مندی به حوزه خودرو و موتور اسپرت هست که بانام سنا آشنا نباشد، مک لارن هم بانام‌گذاری این خودروی خود به نام آیرتون سنا، به این قهرمان فورمولا ۱ افسانه‌ای ادای احترام کرد. پسر برادر سنا هم گفته بود که مک لارن سنا به‌خوبی نام‌گذاری شده، چون فقط بر رابطه مطلق راننده و خودرو توجه دارد. این ارتباط و درگیری بین این دو، و همان واکنش‌های کوچکی که خودرو به راننده می‌دهد از ابتدای ساخت این خودرو مهم‌ترین موضوع برای مهندسان محسوب می‌شد.


کد مطلب: 73969

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/73969/جذاب-ترین-اسامی-خودرو-های-تاریخ-اتومبیل-سازی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com