۰
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۱

طلا از صعود بازماند

طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی رشد ارزش دلار از صعود بازماند.
به گزارش اخباربانک، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۶۴۸ دلار و ۸۴ سنت قرار گرفت. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۶۷۱ دلار و ۴۰ سنت افزایش یافته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۶۸۳ دلار و ۳۰ سنت ایستاد.

به گفته تحلیلگران شرکت فیلیپ فیوچرز، ادامه ابهامات روی ریسک پذیری در بازار تاثیر گذاشته و برای طلا در بلندمدت مثبت است و همه گیری ویروس کرونا هنوز به طور کامل مدیریت نشده است.

بازارهای سهام آسیایی پس از دو روز صعود چشمگیر، در معاملات روز جاری در پی نگرانی سرمایه گذاران به خوش بینی بیش از حد نسبت به پیک همه گیری کرونا عقب نشینی کردند.

ویروس کرونای جدید بیش از  یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در جهان آلوده کرده و جان بیش از ۷۶ هزار نفر را گرفته است با این حال آمار در بسیاری از کشورهای پرجمعیت جهان رو به افزایش است و امیدها نسبت به نزدیک شدن دوره پیک این بیماری را تضعیف کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، بانکهای مرکزی و دولتهای جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی کرونا، اقدامات محرک مالی و پولی بی سابقه ای را اعمال کرده اند و در آخرین تحولات، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، وضعیت اضطراری اعلام و یک بسته محرک یک تریلیون دلاری را به منظور تعدیل اثرات اقتصادی این اپیدمی رونمایی کرد.  

دلار در معاملات روز جاری در برابر ارزهای رقیب ۰.۳ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۹ درصد افزایش پیدا کرد و در ۲۱۹۳ دلار و ۹۹ سنت ایستاد.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲۷ درصد افزایش، ۷۳۵ دلار و ۷۸ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۴ دلار و ۹۸ سنت رسید.
 
https://akhbarbank.com/vdci53ay.t1apq2bcct.html
تازه ترین اخبار