۰
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تمامی سهام شرکت های دولتی بورسی و فرابورسی در دو نوبت و با تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی به عموم مردم عرضه می شود.
تنها با کد ملی می توان سهام شرکت‌های دولتی را خرید
به گزارش اخباربانک به نقل از سنا، شاپور محمدی گفت: هفته گذشته شورایعالی بورس بر اساس بودجه سال 99 و اصل 44، ساز و کار اجرایی واگذاری باقی‌مانده سهام دولتی شرکت‌های بورسی و فرابورسی را تصویب و وزیر اقتصاد این مصوبه را دیروز(شنبه) به معاون اول رییس جمهور تقدیم کرد.

سخنگوی سازمان بورس افزود: بر اساس این ساز و کار تمامی سهام شرکت های دولتی بورسی و فرابورسی در دو نوبت و با تخفیف 20 تا 25 درصدی به عموم مردم عرضه می شود.

وی ادامه داد: در نوبت اول، سهام دولتی شرکت های بورسی در قالب واحد صندوق های قابل معامله عرضه و در صورت باقی ماندن، در نوبت دوم به شکل تک سهم و با استفاده از روش ثبت سفارش (بوک بیلدینگ) به هر کدملی ایرانی واگذار می شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اطلاعات تکمیلی این ساز و کار پس از تصویب در هیات وزیران در قالب برنامه‌ای تبیینی به اطلاع عموم می رسد.

پیش از این و در روز دوازدهم فروردین ماه نیز حسن روحانی رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر اقتصاد، با اشاره به استقبال مردم از بازار سرمایه، بر تسریع  واگذاری شرکت ها و دارایی های دولت و همچنین فروش اموال مازاد بانک ها، با استفاده از ظرفیت این بازار در سال جهش تولید تأکید کرد.
 
https://akhbarbank.com/vdcjyhea.uqetvzsffu.html
تازه ترین اخبار