۰
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴

دریافت مالیات از منازل خالی اجرا می شود

وزیر راه گفت: دریافت مالیات از منازل خالی در سال جاری اجرا می شود و انتظار می رود منجر به تحرک بازار مسکن و افزایش عرضه در دو بخش اجاره و فروش شود.
به گزارش اخباربانک، محمد اسلامی در گفت‌وگو صبح امروز شبکه دو سیما در پاسخ به این سوال که آیا با وضع مالیات از خانه‌های خالی از سکنه موافق هستید؟ گفت: در قانون مالیات‌های مستقیم، اخذ مالیات قانون است و در بسیاری از کشورها هم مالیات وضع می‌ شود تا سرمایه‌ها راکد نماند.

وی ادامه داد: تکلیف وزارت راه ، راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان بود که بهمن سال گذشته انجام و اطلاعات پایه برای شناسایی خانه‌های خالی ایجاد شد و انتظار می رود در سال جاری با اخذ مالیات ، تحرک بازار مسکن بیشتر و منجر به افزایش عرضه در دو بخش اجاره و فروش شود.

این مقام مسئول با اشاره به ریزش حدود ۵۰ درصدی در طرح اقدام ملی مسکن ، توضیح داد: تکلیف ثبت‌نام کنندگان در ماه جاری مشخص می شود اما ثبت نام کنندگان به روش پیامک ، اردیبهشت ماه تعیین تکلیف خواهند شد.

اسلامی با بیان اینکه سال گذشته ۷۷۸ دستگاه انواع ناوگان تولید داخل وارد شبکه شد از ورود ۲۰۰۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی در سال جهش تولید خبر داد و افزود: همه بنادر مملو از بار است و کامیون‌ها برای بارگیری کالاهای اساسی در صف هستند.
https://akhbarbank.com/vdchi6nq.23nx6dftt2.html
تازه ترین اخبار