بانک جهانی به جنگ کرونا می رود

5 فروردين 1399 ساعت 15:40

رییس بانک جهانی از اختصاص ۱۵۰ میلیارد دلار بودجه برای مقابله با کرونا خبر داد.


به گزارش اخباربانک به نقل از رویترز، دیوید مالپاس، رییس بانک جهانی از ارایه شدن یک بسته منابع مالی به ارزش ۱۵۰ میلیارد دلار به منظور کمک به کشورهای در حال توسعه در مقابله با همه گیری ویروس کرونا شد. به گفته مالپاس، این منابع طی ۱۵ ماه آینده در اختیار کشورهای مختلف قرار خواهد گرفت. 

مالپاس در بیانیه خود که آن را خطاب به وزرای دارایی گروه ۲۰ منتشر کرده از این کشورها خواسته است تا با تعلیق دریافت طلب خود از کشورهای فقیری که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، به طور موقت چشم پوشی کنند. به گفته مالپاس، به این دسته از کشورها اکنون باید اجازه داده شود تا منابع مالی خود را روی حمایت از بخش درمانی خود متمرکز کنند.

مالپاس با اعلام آمادگی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول برای ارزیابی و تدوین مجدد یک نقشه راه بازپرداخت بدهی ها توسط کشورهای فقیر در دوران پساکرونا گفت: از رهبران کشورهای گروه ۲۰ می خواهم تا به کشورهای فقیر برای بازپرداخت بدهی های خود بیشتر فرصت دهند.

به گفته رییس بانک جهانی، این بانک اکنون در ۴۹ کشور پروژه هایی را برای مقابله با کرونا در نظر گرفته است که تصمیم گیری در خصوص تامین اعتبارات لازم برای اجرای دستکم ۱۶ پروژه تا آخر این هفته انجام خواهد شد.

وی از کشورهای درگیر کرونا خواست تا از طریق مشورت با چین و سایر بازیگران کلیدی نسبت به از سرگیری سریع تر فعالیت های تولیدی خود و تامین مایحتاج پزشکی اقدام کنند. 

پیش تر و با شدت گرفتن روند شیوع ویروس کرونا، بانک جهانی از کشورها خواسته بود تا یک همکاری مشترک برای رسیدن به برنامه ای اثربخش در مقابله با کرونا را آغاز کنند. این بانک ضمن اعلام آمادگی بر استفاده از منابع مالی خود در مقابله با ویروس کرونا از همه کشورها خواسته است تا آمادگی خود را در برابر شیوع این ویروس بالا ببرند.


کد مطلب: 73811

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/73811/بانک-جهانی-جنگ-کرونا-می-رود

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com