سقوط ۳۸ درصدی بازار جهانی موبایل با شیوع کرونا

3 فروردين 1399 ساعت 16:13


ایسنا: کارشناسان و تحلیلگران فعال در شرکت تحقیقاتی استراتژی آنالیتیکس به تازگی با انتشار گزارشی از آمار فروش گوشی های هوشمند در دومین ماه از سال جاری میلادی، فوریه ۲۰۲۰ ، سخن گفته و خبر داده اند.

این آمارهای منتشر شده در وب سایت gsmarena نشان می‌دهد که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در فوریه ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد یک سقوط ۳۸ درصدی بوده است.

میزان فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در دومین ماه سال جاری میلادی ۶۱.۸ میلیون دستگاه بوده این در حالیست که میزان فروش آن در فوریه ۲۰۱۹ میلادی ۹۹.۲ میلیون دستگاه بوده است.

از آنجایی که بخش اعظمی از خطوط تولید گوشی‌های هوشمند در چین وجود و فعالیت دارند، شیوع گسترده ویروس کرونا که در ابتدا در شهر ووهان چین آغاز شد، مشکلات متعددی را به مدت بیش از دو ماه برای این کشور پهناور آسیای شرقی به وجود آورد و بازار و صنعت تولید و عرضه موبایل را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داد.

از طرفی دیگر با شیوع و انتشار بیماری کووید- ۱۹ به سایر نقاط جهان و اعلام قرنطینه و وضع محدودیت‌های جدی در عبور و مرور در شهرها و کشورهای مختلف و همچنین تعطیلی فروشگاه ها و کارخانه های فعال در این حوزه ، میزان و نرخ فروش گوشی‌های هوشمند و سایر محصولات تکنولوژی نیز به شدت کاهش پیدا کرد.

نیل واتسون ، مدیر ارشد شرکت تحقیقاتی استراتژی آنالیتیکس در این خصوص خاطرنشان کرده است: فوریه ۲۰۲۰ بدون شک شاهد بزرگترین بحران تاریخ بازار های جهانی موبایل بوده است چرا که عرضه و تقاضای گوشی های هوشمند در چین و پس از آن اروپا، آمریکای شمالی و سایر بازارهای مهم و بزرگ جهان که به هم اکنون به شدت درگیر مقابله با ویروس کرونا هستند، را شدیداً مختل کرده است.


کد مطلب: 73798

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/73798/سقوط-۳۸-درصدی-بازار-جهانی-موبایل-شیوع-کرونا

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com