۰
رییس بخش سیاستگذاری و بررسی راهبردی صندوق بین المللی پول در اظهاراتی تاثیر پاندومی ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی را "کاملا جدی" خواند.
مقام صندوق بین المللی پول: تاثیر کرونا بر اقتصاد جهانی "کاملا جدی"است
به گزارش اخباربانک به نقل از رویترز،  مارتین مولیزن در اظهاراتی در پادکست ( رادیو اینترنتی) صندوق بین المللی پول گفت هدف اصلی دولت ها در این شرایط بایستی محدود کردن شیوع ویروس کرونا به نحوی باشد که این اطمینان را ایجاد کند که این شوک اقتصادی محدود خواهد بود.

رییس بخش سیاستگذاری و بررسی راهبردی صندوق بین المللی پول افزود: بانک ها و دولت ها پیش از این اقدامات بی سابقه ای را برای تامین نقدینگی بازارها و عملکرد آنها صورت داده اند و حتی شاید بیش از نیاز ما بوده است اما چنین اقداماتی بایستی در سطح بین المللی هماهنگ شوند تا آثار آنها تقویت شود.
این مقام صندوق بین المللی پول اضافه کرد: هر چه واکنش ها به این بحران بهداشتی سازمان یافته و هماهنگ تر باشد، احتمال بازگردان اعتماد به نفس در این شرایط بیشتر خواهد بود.

مارتین مولیزن در همین حال با بیان اینکه موسسات مالی نسبت به بحران های مالی جهانی در ۲۰۰۸ - ۲۰۰۹ میلادی از مقاومت بیشتری برخوردار هستند، گفت که وجود رشد پایدار و نرخ بالای اشتغال بایستی  برخی ضربه گیرها در مقابل این بحران ایجاد کند.

وی افزود: به عبارتی این بحران در زمانی ایجاد شده است که این امیدواری هست که ما برای مقابله با این نوع شوک آماده هستیم.

این مقام صندوق بین المللی پول گفت که این نهاد مالی در راستای مقابله با بحران کرونا به دنبال ارایه وام های کم بهره و بدون بهره و ارایه کمک های اضطراری به بازارهای در حال ظهور است.

وی در همین حال افزود که کاهش قیمت کالاها خصوصا کاهش شدید بهای نفت خام چالشی را برای بسیاری از کشورها ایجاد کرده در حالی که این مساله می تواند به کشورهای وارد کننده این کالاها کمک کند.

به گزارش رویترز، رهبران هفت کشور صنعتی هفته گذشته اعلام کردند که آنها برای پاسخ به شیوع ویروس کرونا " هر اقدام  لازمی "را صورت خواهند داد اما به دلیل عدم ارایه هیچ جزییاتی، بازارها همچنان ناآرام باقی ماند.

رهبران گروه ۲۰ نیز قرار است هفته آینده به صورت مجازی نشستی  برگزار کنند اما به گفته کارشناسان وجود اختلاف نظر میان اعضای این گروه ، امیدواری ها را برای اقدام هماهنگ و قوی از سوی آنها کم اثر کرده است.

براساس گزارش های منتشر شده، ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲۵۴ هزار تن از مردم جهان را مبتلا کرده و باعث مرگ ۱۰ هزار و ۴۵۱ تن شده است و مقابله با گسترش این ویروس منجر به شوک های جدی به حوزه های عرضه و تقاضا و نیز بخش مالی در سراسر جهان شده است./ایرنا
https://akhbarbank.com/vdcam0n0.49neo15kk4.html
تازه ترین اخبار