۰
بانک صادرات ایران در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و ممانعت از گسترش آن هشت اقدام محوری را برای ارتقای سلامت مشتریان و کارکنان در دستور کار قرار داد.
به گزارش اخباربانک به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران و به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، این بانک هم‌راستا با سیاست‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی، توجه به ارتقای زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک و ترغیب استفاده از خدمات بانکداری غیرحضوری را مدنظر قرار داد. ضدعفونی کردن شعب و محیط فعالیت کارکنان و مشتریان نیز موردنظر بوده است. در این راستا از توجه به تجمیع کمک‌های هموطنان برای مردم مناطق محروم نیز غافل نبوده است.

ترغیب برای استفاده از خدمات بانکی غیرحضوری بانک صادرات ایران، به عنوان محوری‌ترین اقدام این بانک با استقبال مشتریان و هموطنان مواجه شد به نحوی که استقبال از خدمات بانکداری غیرحضوری بانک صادرات ایران توسط مشتریان و هموطنان موجب رشد قابل توجه استفاده از اپلیکیشن «صاپ»، «اینترنت‌بانک» و «همبانک» در هفته گذشته شد.

تلاش برای توجه دادن مشتریان و عموم هموطنان به استفاده از خدمات بانکداری غیرحضوری بانک صادرات ایران در شرایط تشدید شیوع بیماری کرونا موجب رشد ٤٧ درصد مبلغ تراکنش‌های اینترنت‌بانک، افزایش ٢٤ درصدی مبلغ تراکنش‌های اپلیکیشن «صاپ» و بالا رفتن تعداد تراکنش‌های «همبانک» صادرات ایران طی یک هفته منتهی به ١٦ اسفند ماه نسبت به متوسط تعداد تراکنش‌های این ابزارها در بهمن‌ماه شد.

سایر سامانه‌های بانکداری الکترونیکی بانک صادرات ایران نیز با توجه به هشدارهای اعلام شده در خصوص لزوم استفاده از خدمات غیرحضوری و عدم مراجعه به شعب، همچنان در بستری امن مورد استفاده مشتریان قرار گرفته به نحوی که همراه‌بانک، تلفنبانک، پایانه‌های فروش، خودپرداز و سایر درگاه‌های پرداخت نیز مورد توجه قرار گرفته و نشان از رغبت مشتریان به استفاده هرچه بیشتر از آنها دارد. ابزارهای بانکداری الکترونیک از جمله نرم‌افزارهای موبایلی و درگاه‌های مختلف اینترنتی مانند اپلیکیشن «صاپ»، «همراه‌بانک»، «اینترنت‌بانک»، « همبانک»، «خودپرداز»، «تلفن‌بانک»، «پایانه‌های فروش» و... بانک صادرات ایران شرایط استفاده و بهره‌مندی از انواع خدمات بانکی غیرحضوری را برای مشتریان و هموطنان فراهم کرده که نیاز به مراجعه حضوری به شعب را به حداقل رسانده است.

پرهیز از توزیع پول نو از طریق شعب بانک صادرات ایران در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز از جمله این اقدامات بود. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، توزیع پول اسکناس نو، ایران چک و مسکوک توسط شعب این بانک به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در ایام پایانی سال صورت نخواهد گرفت.

گسترش ویروس کرونا از طریق مبادله اسکناس و وجوه نقد، از جمله هشدارهای مسئولان از زمان اپیدمی ویروس کرونا بوده و در همین راستا بانک صادرات ایران برای کمک به کاهش شیوع این بیماری، در ایام پایانی سال از توزیع اسکناس نو از طریق شعب خودداری خواهد کرد.

همچنین در همین راستا، سقف انتقال وجه تا ١٠٠ میلیون ریال از طریق این ابزارهای متنوع بانکداری الکترونیک بانک صادرات ایران برای تسهیل مبادلات مالی و تراکنش‌های بانکی افزایش یافت.

افزایش سقف برداشت نقدی از خودپردازهای بانک در این ایام تا ٥ میلیون ریال از دیگر محورهای این اقدامات بود.

تمدید سه ماهه تاریخ انقضای سپهرکارت‌های بانک صادرات ایران بدون حضور مشتری نیز دیگر اقدام بانک در این مسیر بود. مهلت استفاده از سپهرکارت‌های منقضی شده بانک صادرات ایران در اسفند ٩٨ و فروردین ٩٩ به مدت سه ماه بدون نیاز حضوری در شعب تمدید شد.

تمامی سپهرکارت‌های این بانک که در اسفندماه سال جاری و فروردین سال ٩٩ تاریخ انقضای آنها به پایان می‌رسد، بدون نیاز به حضور مشتری در شعب بانک، به ترتیب تا پایان خرداد و پایان تیر ٩٩ تمدید می‌شود.

سپهرکارت‌هایی که تاریخ انقضای درج شده بر روی آنها  ١٢/٩٨ بوده به صورت خودکار به ٠٣/٩٩ تبدیل خواهند شد و کارت‌هایی که تاریخ انقضای درج شده بر روی آنها ٠١/٩٩ بوده به ٠٤/٩٩ تغییر خواهد یافت و دارندگان این کارت‌ها می‌توانند برای استفاده از آنها و انجام تراکنش‌های اینترنتی، تاریخ تمدید شده را در درگاه‌های اینترنتی درج کنند.

در این مدت، شعب و ساختمان‌های ستادی بانک صادرات ایران ضد عفونی شدند. با دستور، پیگیری و نظارت مستقیم حجت‌اله صیدی، مساعدت مدیران و همکاران شعب و بخش تدارکات و ساختمان، فضای عمومی ساختمان‌های بانک صادرات ایران به صورت کامل ضد عفونی و برای خدمت‌رسانی به مشتریان آماده شدند.

همچنین با موافقت مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره موضوع معافیت از خدمت بانوان همکاری که دارای فرزندان خردسال و دبستانی هستند، بدون کسر از حقوق و مرخصی‌های آن‌ها تا اطلاع ثانوی تصویب شد که این موضوع شامل همکاران دارای بیماری‌های خاص که موجب آسیب‌پذیری بیشتر آن‌ها در مواجهه با ویروس کرونا می‌شود نیز خواهد بود.

بانک صادرات ایران برای هماهنگی بیشتر در تجمیع کمک‌های نقدی هموطنان از طریق سامانه‌های بانکداری الکترونیک، درخواست کرد تا هموطنان کمک‌های نقدی خود را برای کمک پیشگیری از شوع بیماری کرونا در مناطق محروم به شماره حساب ٩٩٩٩٩ جمعیت هلال‌احمر نزد بانک صادرات ایران واریز کنند.

سازمان هلال‌احمر به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر از خدمات و مشارکت‌های داوطلبانه و نیکوکارانه مردم برای تهیه اقلام بهداشتی– درمانی (ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و...) اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم از طریق شماره حساب اختصاصی ٩٩٩٩٩ به نام جمعیت هلال احمر نزد بانک صادرات ایران می‌کند.

همچنین هموطنان عزیز می‌توانند به منظور صرفه‌جویی در وقت و عدم‌مراجعه به شعب، کمک‌های خود را از طریق حساب سپهری به شماره ٠٢٩٩٩٩٩٩٩٩٠٠٤ و یا شماره کارت ٦٠٣٧٦٩١٩٩٠٣١١٠٧٨ به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی نزد بانک صادرات ایران واریز کنند.
https://akhbarbank.com/vdcjxaea.uqethzsffu.html
تازه ترین اخبار