۰
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

پرونده سال 98 بورس تهران با صعود بسته شد

شاخص بورس تهران امروز به عنوان آخرین روز کاری سال ۱۳۹۸ و برخلاف روز گذشته، صعودی بود و بیش از ۱۰ هزار واحد رشد کرد.
به گزارش اخباربانک، معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۱۰ هزار و ۴۷۴ واحد صعود به رقم ۵۱۲ هزار و ۹۰۳ واحد رسید. شاخص کل این بازار نیز ۳۲۹۹واحد رشد و رقم ۱۷۷ هزار و ۸۳ واحد را ثبت کرد.
معامله گران ۷۶۹ هزار معامله انجام دادند که ۴۴هزار و ۳۱ میلیارد ریال ارزش داشت.

امروز ۲۹۴ نماد مثبت و ۶۳ نماد منفی بودند که از میان آن ها معدنی و صنعتی گل گهر، گروه مپنا، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو، بانک ملت، پالایش نفت تهران و توسعه معادن و فلزات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار داشتند.

همچنین بانک ملت، ماشین سازی اراک، بانک اقتصاد نوین، نوش مازندران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و مس شهید باهنر نمادهای پربیننده امروز بورس بودند.

چراغ فرابورس نیز امروز سبز بود و شاخص کل این بازار با ۱۰۰ واحد صعود به رقم ۶۵۹۱ واحد رسید.

معامله‌گران این بازار ۴۸۳ هزار معامله به ارزش ۲۰ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال انجام دادند.

در این بازار ۱۵۷ نماد مثبت و ۶۰ نماد منفی بودند که از میان آن ها سنگ آهن گهر زمین، جنرال مکانیک، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، تولید نیروی برق دماوند و شرکت آهن و فولاد ارفع نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فقط فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، س. توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت ناب خراسان و کشاورزی و دامپروری بینالود نمادهای پربیننده امروز فرابورس بودند.
منبع:ایسنا
https://akhbarbank.com/vdchxqnq.23nx6dftt2.html
تازه ترین اخبار