۰
دبیر کل کانون کارگزاران باتوجه به شیوع ویروس کرونا از رییس سازمان بورس درخواست کرد تدابیری جهت کاهش ساعت کاری، کاهش یا توقف عرضه های اولیه اتخاذ و دستورات لازم را صادر کند.
به گزارش اخباربانک، روح الله میرصانعی در نامه‌ای به شاپور محمدی رئیس سازمان بورس اعلام کرد: پیرو نامه ۵ اسفند ماه کانون کارگزاران بورس با موضوع توقف عرضه های اولیه و با توجه به شیوع گسترده ویروس کووید ۱۹ در سطح کشور، درگذشت تاسف بار شماری از هموطنان در اثر ابتلا به این بیماری و لزوم تاکید سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت ایران مبنی بر اجتناب از حضور غیر حضوری در اجتماعات، پرهیز و به حداقل رساندن تماس مستقیم با کلیه سطوح عمومی و قابل استفاده سایرین و با عنایت ویژه به کمبود ملزومات ابتدایی مانند مواد ضدعفونی کننده، دستکش، ماسک بهداشتی و ... به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، حفاظت از نیروی فعال در بازار سرمایه به ویژه شرکت‌های کارگزاری که مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند، ضروری است.

در چنین شرایطی در صورت ادامه روند حضور سرمایه‌گذاران در دفاتر و شرکت‌های کارگزاری شاهد مشکلات و مسائل بسیاری در این صنعت خواهیم بود. علی رغم آنکه در روزهای گذشته و تقویت تقاضا در بازار سرمایه را شاهد بودیم و طبق اصول اقتصادی باید تلاش کنیم طرف عرضه در بازار تقویت شود که یکی از مصادیق آن افزایش عرضه های اولیه است اما در برهه خاص و حساس فعلی حفظ و صیانت از سلامت جسمی و روانی همکاران مستقر در دفاتر و نمایندگی های شرکت های کارگزاری و مشتریان از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است.

همانگونه که مستحضرید عرضه های اولیه فارغ از ارزش ریالی اندک اختصاص یافته به هر متقاضی، مشارکت بالای متقاضیان را به دنبال دارد و برخلاف کلیه توصیه های بهداشتی سازمان‌های جهانی باعث مراجعه حضوری بسیار زیاد مشتریان به دفاتر کارگزاران و عدم امکان رعایت نکات بهداشتی می شود.

همچنین عرضه اولیه شرکت های پذیرفته شده بخصوص بصورت همزمان عرضه دو نماد در یک روز، ثبت سفارش قبل از ساعت قانونی بازار و ایرادات و قطعی های مکرر سامانه معاملات و شرکت های نرم افزاری ارائه دهنده خدمات منجر به حضور زمانی بیشتر کارکنان شرکت های کارگزاری در دفاتر و حضور بیشتر مراجعین می شود.

در نتیجه تلاش های شرکت‌های کارگزاری جهت ایجاد امکان دورکاری نیروها را بی ثمر باقی می گذارد. لذا از آن مقام محترم خواهشمند است با عنایت به مطالب فوق تدابیری جهت کاهش ساعت کاری و کاهش یا توقف عرضه های اولیه اتخاذ کرده و دستورات لازم را جهت اجرا صادر فرمایید.
https://akhbarbank.com/vdccemqm.2bq1x8laa2.html
تازه ترین اخبار