۰
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۸

کرونا بازار خودروی پایتخت را تعطیل کرد

ایرنا نوشت: بررسی بازار خودروی پایتخت و نمایشگاه‌های خودرو حکایت از رکود کامل و تعطیلی خرید و فروش‌ها در این روزها دارد که دلیل اصلی آن شیوع ویروس کرونا و پرهیز مردم از حضور در بازار و مناطق شلوغ است.
 
«سعید موتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی پایتخت اظهار داشت: این روزها همه مسوولان مردم را به خانه نشینی دعوت می‌کنند، به همین دلیل مراجعات به بازار خودرو و همچنین نمایشگاه ها به حداقل خود رسیده است.

وی یادآور شد: خرید خودرو مستلزم رفتن به اماکن شلوغ، گرفتن برگه کارشناسی، مراکز تعویض پلاک، دفترخانه ها و غیره است، اما شیوع کرونا سبب شده شاهد کمترین مراجعه به این نقاط برای خرید و فروش خودرو باشیم.

این مقام صنفی گفت: رکود خرید و فروش ها سبب شده از ابتدای اسفند ماه تاکنون کاهش متوسط بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی خودروهای وارداتی، افت ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومانی خودروهای مونتاژی و کاهش تا ۲۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی را شاهد باشیم و این روند کاهشی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: این روزها تقاضا برای انواع کالاها از جمله خودرو کاهشی شده، اما فروشندگانی که پول لازم باشند احتمال دارد با قیمت‌های بسیار پایین تر از قیمت های بازاری خودروهایشان را بفروشند.

موتمنی به طور نمونه از پراید مثال زد که این روزها در بازار ۶۱ میلیون تومان قیمت دارد، اما برخی با چانه زنی ۵۵ میلیون تومان نیز موفق به خرید شده اند؛ بر این اساس فروشنده در بازار زیاد بوده اما تقاضا بسیار پایین است و خریداران واقعی می توانند با صبر و حوصله بیشتر با قیمت‌های مناسب‌تری به خرید اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مردم به سلامتی شان اهمیت می‌دهند تقاضاها در حداقل خود است، بازار نیازمند آرامش است و کرونا امروز تاثیر خود را روی بازار خودرو گذاشته و همه منتظرند چه زمانی از شر این بیماری خلاصی خواهیم یافت؟
https://akhbarbank.com/vdchzqnq.23nxvdftt2.html
تازه ترین اخبار