۰
گزارشی از تأثیر شیوع کرونا بر اماکن ورزشی، اغذیه فروشی‌ها و وضعیت کسب و کار شهروندان تهرانی را بخوانید.
در این گزارش می خوانید:

وضعیت عادی نیست و طبعا خیلی از کاسبی‌ها در آستانه نوروز کساد است، در این گزارش قسمتی از ماجرا را درک خواهید کرد، مردم و کاربران اما در تماس‌هایی که دارند، تقاضا کرده‌اند بانک‌ها درباره اقساط مراعات کنند، توقعی که غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد.

یکی از شهروندان در این رابطه گفته است: بازاری هستیم و یا شغل آزاد داریم (مثل باشگاه بدنسازی) از آنجایی که بخش نامه آمده و همه باشگاه‌ها تعطیل شده، چگونه مبلغ اقساط وام خود را پرداخت کنیم؟ خواهشمندیم تدبیری شود که بانک‌ها موقتا پرداخت اقساط وام‌ها به تعویق بیاندازند یا سود جریمه اقساط را محاسبه نکنند و مراعات حال مردم را بکنند.

در همین رابطه روزنامه ایران  نوشت: ویروس خبرساز کرونا این روزها حسابی بازار رستوران‌ها، کافه‌ها و فست فودی‌ها را کساد کرده است. گزارش‌های میدانی ما نشان می‌دهد؛ رستوران‌ها برخلاف همیشه پررونق نیستند و مشتری‌های دائمی‌شان به دلیل ترس از ابتلا به بیماری کرونا ترجیح می‌دهند به اماکن عمومی کمتر مراجعه کنند.

وضعیت در باشگاه‌های ورزشی و استخرها نیز دست کمی از رستوران‌ها ندارد. صاحبان رستوران‌ها و باشگاه‌های ورزشی از این وضع بسیار گلایه‌مندند. اگرچه آنها توصیه‌های ساده بهداشتی را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا جدی گرفته‌اند و به قول خودشان این روزها محلول ضد عفونی کننده و دستکش‌های یکبار مصرف جراحی را یک لحظه هم از خودشان دور نمی‌کنند اما با این وجود، در برخی از اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها و باشگاه‌های بدنسازی پرنده پر نمی‌زند. حداقل 50درصد از مشتری‌های فست فودها کم شده است.

باشگاه‌های ورزشی هم حال و روز بهتری از رستوران‌ها ندارند. علاقه‌مندان به بدن‌سازی و شنا و رشته‌های دیگر، ورزش را کنار گذاشته‌اند و با وسواس خاصی به باشگاه‌ها و استخر‌ها می‌روند.

همچنین رئیس شورای هماهنگی بانک ها بر انجام امور بانکی به صورت غیرحضوری و با استفاده از سامانه های بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال تاکید کرد. حسین زاده ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی، نظافت فردی و ضدعفونی کردن و نظافت محیط بانک ها، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا ، از مشتریان گرامی بانک ها استدعا داریم برای حفظ سلامتی خود ، تا آنجا که ممکن است امور بانکی شان را با استفاده از انواع سامانه ها و اپلیکیشن های بانکی انجام دهند و از مراجعه حضوری به شعب خودداری نمایند.
https://akhbarbank.com/vdcci1qm.2bq148laa2.html
تازه ترین اخبار