۰
سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۶

مسیر حرکت طلا تغییر کرد

در حالی که پس از رسیدن قیمت طلا به بالاترین رقم ۷ سال اخیر در جلسه گذشته سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کرده اند.
به گزارش اخباربانک به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۶۴۹ دلار و ۴۹ سنت رسید. اوایل امروز قیمت فلز زرد تا ۱۶۴۲ دلار و ۸۹ سنت پایین امده بود.

قیمت طلا در جلسه گذشته به بالاترین رقم بیش از ۷ سال گذشته یعنی ۱۶۸۸ دلار و ۶۶ سنت رسیده بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۱.۵ درصد افت به ۱۶۵۱ دلار رسید. استفان اینز، تحلیلگر موسسه آکسی کورپ در این باره گفت: «علت کاهش یک درصدی قیمت طلا برداشت سودهای انجام شده بوده است.»

ارزش سهام در بازارهای آسیایی به دلیل نگرانی از همه گیری ویروس کرونا که می تواند موجب فلج شدن زنجیره های عرضه جهانی و لطمه عمیقتری به اقتصاد جهانی شود شاهد ادامه روند کاهشی بود.

شمار تلفات ویروس کرونا روز دوشنبه در ایتالیا به ۷ تن رسید و مقامات شهرهای هدف حمله ویروس را قرنطینه کردند. مدارس در ایتالیا تعطیل شده و کارناوال سالانه ونیز لغو شده است. چند کشور خاورمیانه نیز شاهد مشاهده اولین موارد ابتلا به این بیماری بوده اند.

سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی اروپا در واکنش به افزایش نگرانی ها از تبعات ویروس کرونا بر اقتصاد حوزه یورو دیر یا زود نرخ بهره را کاهش دهد.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفته، انتظار ندارد شیوع ویروس تاثیر عمده ای بر فاز نخست توافق تجاری میان آمریکا و چین بگذارد، هرچند که با انتشار آمارهای بیشتر در هفته های آینده ممکن است این وضعیت تغییر کند.

بازارهای مالی در روز دوشنبه شاهد بالا گرفتن احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا جهت خنثی کردن اثرات مخرب ویروس کرونا بود.
 
https://akhbarbank.com/vdci3pay.t1apy2bcct.html
تازه ترین اخبار