۰
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۱

شاخص کل بورس از مرز ۵۰۰ هزار واحد گذشت

معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار مرز ۵۰۰ هزار واحد را هم رد کرد.
به گزارش ایسنا، شاخص کل با ۴۸۳۱ واحد صعود رقم ۵۰۳ هزار و ۷۳۵ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۲۹۱۱ واحد صعود کرد و به رقم ۱۶۶ هزار و ۲۳۳ واحد رسید. معامله‌گران امروز ۷۹۱ هزار معامله به ارزش ۴۹ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال انجام دادند.

در بازار امروز معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد خوزستان، فولاد خراسان، صنعتی و معدنی گلگهر و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سرمایه‌ گذاری غدیر و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی بر بورس را گذاشتند. همچنین بانک‌های ملت و تجارت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت اصفهان نمادهای پربیننده بازار بورس را تشکیل دادند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس نیز با ۸۹ واحد صعود در رقم ۶۵۵۲ واحد ایستاد. در این بازار نیز ۵۰۱ هزار معامله به ارزش ۲۶ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال انجام شد.

در فرابورس پتروشیمی مارون، سنگ آهن گوهر زمین، صنایع ماشین‌های اداری ایران، فرابورس ایران، گروه توسعه مالی مهر و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین و در مقابل فقط تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی در فرابورس را گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده فرابورس از سهامی ذوب‌آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، س. توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و کشاورزی و دامپروری بینالود تشکیل شده است.
https://akhbarbank.com/vdcjytea.uqetazsffu.html
تازه ترین اخبار