۰
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱

رونمایی از نسل جدید کیا سورنتو در مدل 2021

کمپانی خودروسازی کیا با معرفی نسل جدید کیا سورنتو، حضور خود را در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو 2020 تایید کرد.
رونمایی از نسل جدید کیا سورنتو در مدل 2021
کمپانی خودروسازی کیا با معرفی نسل جدید کیا سورنتو، حضور خود را در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو 2020 تایید کرد.

نمایشگاه ژنو در ماه مارس کار خود را آغاز می کند و چیزی تا برگزاری آن باقی نمانده است، به همین منظور کمپانی خودروسازی کیا خودروی شاسی بلند نسل جدید خود یعنی "کیا سورنتو" را معرفی کرده و نمایش عمومی آن را در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس انجام خواهد داد.

در نسل جدید، خودروی کیا سورنتو براساس پلتفرم شاسی بلندهای سایز متوسط این شرکت ساخته شده است و یک ساختار موتور جمع و جور نسبت به گذشته خواهد داشت. به همین دلیل در نسل جدید کیا سورنتو شاهد برآمدگی کوتاه تری در بخش موتور هستیم و همین ویژگی باعث شده تا حدود 35 میلی متر فاصله بین دو محور خودرو افزایش پیدا کند. به طور کلی، نسل جدید کیا سورنتو در تمامی ابعاد خود حدود 10 میلی متر بزرگ تر شده است و با جمع و جور ساختن محفظه موتور، امکان افزایش 35 میلی متری فاصله بین دو محور را فراهم کرده و باعث می شود تا فضای بیشتری در اختیار سرنشینان عقب قرار گیرد.
 
tzsxuajl41fj343i5l7b.jpg

باتوجه به تصاویر منتشر شده از سوی کیا، بزرگ ترین اتفاق در نسل جدید کیا سورنتو را می توانیم مربوط به تغییرات ظاهری بسیار زیاد آن بدانیم، به طوری که در قسمت جلوی آن چراغ های کوچک تر، ولی پیشرفته تر و جذاب استفاده شده است و جلوپنجره اتومبیل هم بزرگ از همیشه طراحی شده و اطراف آن را نوارهای کرومی رنگ احاطه کرده است که امتداد آن را می توانیم در قسمت بالا و زیرین چراغ های جلو نیز شاهد باشیم. مجموعه سپر هم دیگر قسمتی خواهد بود که با تغییرات بسیار زیادی نسبت به گذشته همراه بوده است.

به دنبال تغییرات جلو، در قسمت عقب هم می توانیم شاهد تغییرات اساسی و استفاده از چراغ های کوچک عمودی شکل باشیم، اما جذابیت تغییرات در نسل جدید کیا سورنتو زمانی به اوج خود می رسد که به داخل کابین قدم بگذارید. در این بخش کیا سنگ تمام گذاشته و تمامی قسمت های داخل کابین را با یک تحول بزرگ همراه کرده است. از روکش های چرمی باکیفیت و کنسول پیشرفته گرفته تا صفحه نمایشگر 10.12 اینچی لمسی کنسول مرکزی و همچنین نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی پشت آمپر که تمامی اطلاعات اتومبیل را به صورت کاملا دیجیتال در اختیار کاربر قرار می دهد تا تجربه ای ناب همانند شاسی بلندهای اروپایی در نسل جدید کیا سورنتو داشته باشد.

با معرفی رسمی این خودرو از سوی کیا، حالا می دانیم که شاسی بلند نسل جدید کیا سورنتو با یک پیشرانه 2.2 لیتری چهار سیلندر دیزلی، پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی و همچنین یک سیستم محرک هیبریدی وارد بازار خواهد شد و یا در آینده ای نزدیک، می توانیم انتظار یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی را برای شاسی بلند نسل جدید کیا سورنتو داشته باشیم.

ns7i3v3k5i9m25ks89gk.jpg
انتخاب اول مشتریان در بخش فنی، می تواند یک پیشرانه 2.2 لیتری چهار سیلندر دیزلی باشد که خروجی قدرت آن برابر با 199 اسب بخار خواهد بود، اما در مقابل گشتاور بسیار خوب 440 نیوتن متری در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد که توسط یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک دریافت شده و به چرخ ها ارسال می شود.

انتخاب دوم مشتریان، پیشرانه چهار سیلندر 2.5 لیتری بنزینی خواهد بود که با خروجی قدرت 277 اسب بخاری و گشتاور 421 نیوتن متری در بخش فنی نسل جدید کیا سورنتو فعالیت خواهد کرد. برای ارسال این نیرو از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک، درست همانند پیشرانه محرک دیزلی استفاده خواهد شد.

تحول بزرگ در بخش فنی کیا سورنتو، اضافه شدن یک سیستم محرک هیبریدی خواهد بود که متشکل از یک موتور توربوشارژر 1.6 لیتری بنزینی بوده و توسط یک موتور 60 اسب بخاری الکتریکی حمایت خواهد شد. گفتنی است که موتور الکتریکی مجموعه از باتری لیتیوم یون 1.49 کیلووات ساعتی تغذیه خواهد کرد و از طرفی دیگر، پیشرانه درون سوز اتومبیل قادر به تولید 227 اسب بخار قدرت و چیزی حدود 350 نیوتن متر گشتاور خواهد بود که جزییات بیشتر آن در نمایشگاه ژنو ارائه خواهد شد. هرچند در آینده ای نزدیک، مشتریان امکان خرید یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی را خواهند داشت که هنوز جزییاتی از آن ارائه نشده است.
https://akhbarbank.com/vdcauen0.49nei15kk4.html
تازه ترین اخبار