۰
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۲

کرونا بازار‌های جهانی را طلایی کرد

ارزش سهام در بورس‌های جهانی به‌دلیل موج جدید شیوع کرونا در کشور‌های دیگر جهان کاهش یافت و نگرانی و اضطراب سرمایه‌گذاران مجدداً افزایش یافت.
آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: ارزش سهام در بورس‌های جهانی به‌دلیل موج جدید شیوع کرونا در کشورهای دیگر جهان کاهش یافت و نگرانی و اضطراب سرمایه‌گذاران مجدداً افزایش یافت.

براساس این گزارش، شاخص‌ها در بازار بورس توکیو، هنگ کنگ و سیدنی در روز جمعه با روند کاهشی بسته شدند و بورس‌های لندن، فرانکفورت و دیگر بورس‌های اروپایی نیز روند کاهشی به خود گرفتند. پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که بورس وال استریت نیز در روزهای اخیر در روند سراشیبی قرار خواهد گرفت.

آسوشیتدپرس در ادامه می‌افزاید: تاجران و سرمایه‌گذاران در حال تبدیل کردن پول خود به شمش طلا و دیگر دارایی‌های سنتی هستند.

پایگاه خبری بلومبرگ در این باره نوشت: با تشدید شیوع کرونا ویروس، فعالیت‌های تجاری در ایالات متحده تحت تأثیر قرار گرفته است. بازار بورس «اس‌اند پی 500» اولین هفته کاهشی خود را از آغاز ماه ژانویه تجربه کرد. شاخص خزانه‌داری 10 ساله امریکا به پایین‌ترین میزان خود رسید، طلا به بالاترین میزان خود طی 7 سال گذشته رسید و نوسان، بازارها را از خواب بیدار کرده است.

شاخص میانگین شرکت‌های صنعتی بورس داوجونز 78 صدم درصد کاهش یافت، اس‌اند پی 500 نیز 1.05 درصد افت کرد. بازار ترکیبی بورس نزدک نیز 1.79 درصد کاهش داشت.

در اروپا، شاخص بورس FTSE در لندن 2دهم درصد کاهش یافت، بورس داکس فرانکفورت نیز یک دهم درصد و CAC فرانسه نیز یک دهم درصد از ارزش خود را از دست داد.

در آسیا شاخص بورس نیکی ژاپن 4 دهم درصد، هانگ سنگ هنگ کنگ 1.1 درصد، بورس KOSPI در کره جنوبی نیز 1.5 درصد و بورس شانگهای نیز 3 دهم درصد افت کرد‌ه‌اند.

پایگاه خبری بلومبرگ نوشته است که بی‌ثباتی در بازارهای بورس باعث تمرکز توجهات به سمت طلا شده است. براساس گزارش FX استریت، قیمت طلا در هفته جاری حدود 60 دلار افزایش یافته است.

پایگاه خبری «کیتکو» درباره علت افزایش قیمت بی‌سابقه طلا می‌نویسد، افزایش تقاضا برای دارایی‌های سنتی به‌دلیل تأثیر شدید منفی ویروس کرونا و آینده مبهم بازارهای جهانی باعث تقویت موقعیت طلا و نقره در اقتصاد جهانی شده است.

قیمت طلا حدود 17 دلار افزایش یافته است. براین اساس، قیمت طلا در بازارهای آتی ایالات متحده برای ماه آوریل به 1637 دلار در هر اونس افزایش یافته است.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت نفت در بازار جهانی انرژی کاهشی حدود 1.5 درصدی را تجربه کرده است.

بر همین اساس قیمت نفت برنت با 89 سنت کاهش 58.42 دلار تعیین شد. نفت امریکا هم 72 سنت ارزان شد و 53.16 دلار در هر بشکه به فروش رفت.

به‌گزارش پایگاه رسمی اوپک هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات روز گذشته 58.94 دلار قیمت‌گذاری شده است.
https://akhbarbank.com/vdcaien0.49neu15kk4.html
تازه ترین اخبار