۰
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۴

قیمت دلار یک روز پس از ورود به لیست سیاه

سومین روز اسفند ماه روز مهمی برای بازار ارز ایران تلقی می‌شود.
به گزارش اخباربانک به نقل از خبرآنلاین، بازار ارز در حالی بازگشایی شد که ورود ایران به لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف فضا را برای افزایش نرخ دلار مستعد کرده بود. درست در اولین ساعات بازگشایی بازار، بازارساز نرخ دلار در صرافی‌های بانکی را ۱۴ هزار و ۴۸۰ تومان اعلام کرد که در فاصله یک ساعت این قیمت به ۱۴ هزار و ۵۳۰ تومان رسید.

به این ترتیب دلار سد مقاومتی پیشین را شکسته و با عبور از ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان،سد مقاومتی تازه‌ای را در بازار شکل داده است.افزایش ۳۲۰ تومان نرخ دلار در صرافی‌های بانکی، دلار در بازار آزاد را نیز تحت تاثیر قرار داده و قیمت این شاخص ارزی را به آستانه کانال ۱۵ هزار تومان رسانده است.

 هر چند بخش عمده‌ای از فعالان بازار ارز افزایش نرخ دلار را ناشی از موضوع لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف می‌دانند اما برخی کارشناسان فرار رسیدن ایام پایانی سال را نیز در این رشد قیمت بی‌تاثیر نمی‌دانند.

طهماسب مظاهری ،رئیس کل اسبق بانک مرکزی نیز درباره دلایل گرانی ارز گفته است: در حال نزدیک شدن به آخر سال هستیم همچنین کسری بودجه‌ای که دولت طول سال داشته، منجر به افزایش نرخ برخی از کالاها شده است و باید به بانک مرکزی اجازه دهیم این نوسانات را با همین شیب ملایم کنترل کند.

 همزمان با افزایش قیمت فروش دلار در صرافی‌های بانکی قیمت خرید دلار از مردم نیز با رشدی قابل توجه روبرو شد. صرافان بانکی هر دلار را به قیمت ۱۴ هزار و ۴۳۰ تومان خریداری می‌کنند.

 بر اساس این گزارش نرخ هر یورو نیز در صرافی‌های بانکی به ۱۵ هزار و ۵۸۰ تومان رسید . نرخ خرید یورو از مردم ۱۵ هزار و ۴۸۰ تومان خریداری می کنند.
https://akhbarbank.com/vdcbwfbz.rhbf8piuur.html
تازه ترین اخبار