۰
۱
کارگروه ویژه اقدام مالی با عدم تصویب لایحه تامین مالی تروریسم در ایران از قرار گرفتن این کشور در فهرست سیاه خبر داد.
ایران در فهرست سیاه FATF قرار گرفت/ واکنش همتی به اثر بر نرخ ارز
به گزارش اخباربانک به نقل از رویترز، دیده‌بان کارگروه ویژه اقدام مالی در بیانیه ای از قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه این گروه پس از سه سال هشدارهای پیاپی مبنی بر تصویب لایحه تامین مالی تروریسم در این کشور خبر داد و از کشورهای جهان خواست برای مصون نگه داشتن سیستم بانکی‌ از خطر پولشویی و تأمین مالی تروریسم در نقل و انتقالات مالی ایران، اقدامات مقابله‌ای بکار گیرند.

 عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی در واکنش به این اقدام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بار دیگر دشمنی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با مردم ایران خود را در قالب مخالفت با توصیه کارشناسان مجموعه FATF در مورد گام هایی که ایران در زمینه عمل به تعهدات در مورد مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی انجام داده، نشان داد.

این رفتار سیاسی و غیر فنی از تابستان سال 1359 تا امروز ادامه داشته است. گاه بصورت بهانه‌جویی‌های غیر فنی در جریان مجمع FATF توسط نماینده آمریکا و کشورهای هم پیمان و گاه نیز بصورت تلاش برای اخلال در گزارش های کارشناسی در حالی که در تمام بیانیه‌های مجمع گروه ویژه اقدام مالی، مشخص بود ایران گام‌های بلندی در این مسیر برداشته است.

مردم خوب می دانند که در این دوران سخت تحریم های ظالمانه و فشار حداکثری، نظام پولی و مالی توانسته ارتباطات تحریم ناپذیری با نظام پولی و مالی دنیا خارج از چارچوب FATF برقرار کند که تا حد زیادی تهدید های ناشی از سنگ اندازی و دشمنی آمریکا مهار کرده است.

بانک مرکزی نیز با همراهی سایر بخش‌های اقتصادی مسیر را در جهت برآورده ساختن نیازهای تجاری بدون وقفه انجام خواهد داد. عملکرد این بانک در طول یک سال گذشته این اطمینان خاطر را نزد مردم ایجاد کرده که چنین وقایعی، مشکلی برای تجارت خارجی ایران و ثبات نرخ ارز ایجاد نخواهد کرد.
 
https://akhbarbank.com/vdcewx8f.jh8x7i9bbj.html
مشاهده نظر مخاطبان
حسین
Romania
بالاخره آخرین حربه دلالان و اقایون وغیره برای افزایش افسار گسیخته قیمتها از بین رفت، حالا باید دید باز بهانه ای دیگر برای افزایش قیمتها و فشار بر عموم مردم وجود داره، اتفاقات سیاسی اقتصادی امروز چیز تازه ای نیست نمیدونم تو این چند سال جدید به شکل وحشتناکی برای مردم تبیین میشه.
تازه ترین اخبار