۰
۱
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۷

چرا دلالان دلار باید پوز بی سیم داشته باشند؟

بسیاری از دلالان و سوداگران بازار ارز دستگاه‌های پوز بی سیم در اختیار دارند که بعضا به نام فروشگاه های مختلف است که از آن بهره می گیرند تا ردیابی نشوند.
چرا دلالان دلار باید پوز بی سیم داشته باشند؟
به گزارش خبرنگار اخباربانک، این روزها اگر سری به بازارهای غیررسمی و غیرقانونی ارز زده باشید احتمالاً با فروشنده هایی مواجه شده اید که علنا اعلام می‌کنند دستگاه کارتخوان بی سیم دارند.

دستگاه های کارتخوان سیار و یا بی سیم که با سیم کارت و اینترنت ارائه خدمت می کنند طرفدار زیادی در بین دلالان و سوداگران بازار ارز دارند.

دلالان بازار ارز برای نقل و انتقال راحت‌تر وجوه دستگاه کارت خوان بی سیم تهیه کرده و از آن استفاده می کنند.

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا شبکه بانکی باید به دلالان و سوداگران بازار ارز دستگاه کارتخوان بی سیم بدهد؟

راحتی نقل و انتقال وجوه در دستگاه های کارت خوان و ارائه آن علاوه بر بانک‌ها و موسسات اعتباری توسط شرکت های پرداخت باعث هرج و مرج به وجود آمده در این خصوص می گردد.

به گونه ای که ریس کل بانک مرکزی چندی پیش اعلام کرده بود دستگاه های پوز توسط سوداگران و دلالان ارز به کشورهای دیگر نیز انتقال پیدا کرده و باعث تلاطم در این بازار شده‌اند.

کنترل و نظارت بیش از پیش بانک‌ها و موسسات اعتباری به حسابهای مشکوک به دلالی و واسطه گری می تواند بر جلوگیری از جولان دلالان کمک کند.

پیشنهاد می شود بانک مرکزی از هم اکنون با تدوین بخشنامه ای روش های دریافت کارتخوان ثابت و بیسیم را سخت تر از قبل کرده تا اجازه ندهد دلالان و سوداگران خللی در بازار ایجاد نمایند.
https://akhbarbank.com/vdcamun0.49ney15kk4.html
مشاهده نظر مخاطبان
همشهری
Iran, Islamic Republic of
راه حل ان ایجاد حساب ارزی ازاد در بانکهای مشخص و صداقت وتعهد وعدم کار شکنی در پرداخت ارز دریافتی به محض درخواست صاحب حساب ارزی ازاد است .با این روش خرید وفروش ازادانه توسط خریدار وفروشنده وحتی دلالان توافقی صورت می پذیرد.لیکن مزیت این روند سیستم کنترلی دارنده ارز وفرایند نقل وانتقال است .یا در صرافی های مجاز وتحت نظارت ویا بانکها .منتها در خصوص قیمت خرید وفروش حساب ازاد ارزی بانکها فقط مجری هستند وهیچ نظر ودخالتی ندارند قیمت توافقی بین خریدار وفروشنده تعیین میشود . .با این روش دلار های خارج از صرافی ها به بانکها منتقل میشود .با ارایه بخشنامه واجرای دقیق فعالان مجاز به خرید وفروش لیکن ملزم به سپردن وافتتای حساب ارزی ازاد در بانک هستند ..بانکها در این نوع حسابها تنها مجری هستند .وصندوقدار. خرید وفروش خارج از سیستم بانکی جرم ومنجر به ضبط تمامی منابع ارزی مربوطه شود .کمی زمان بر ودر ابتدا با مقاومت همراه است لیکن اگر اراده ملی باشد قابل اجرا است ..سود بانکها از محل نقل وانتقال ریالی تعاملات ارزی حواهد بود .
تازه ترین اخبار