پیش بینی رییس اتحادیه طلا از قیمت ها

27 بهمن 1398 ساعت 11:47

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند افزایشی قیمت طلا، پیش‌بینی کرد: به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه تا پایان سال با همین سرعت کم به سمت افزایش در حرکت باشد.


ابراهیم محمدولی درباره نوسانات این هفته بازار طلا به اقتصادآنلاین اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، هر دو عامل متاثر بر قیمت طلا یعنى اونس جهانی و نرخ ارز با افزایش همراه بودند و این موضوع باعث شد قیمت طلا و سکه در بازار داخل نیز گران شود.

وی درباره میزان تقاضا در بازار نیز بیان کرد: بازار طلا طی ماه‌های گذشته به دلیل افزایش و نوسان قیمت‌ها با رکود همراه شده بود، حتی امسال تقاضا در آستانه روز مادر نیز همانند سال‌های گذشته نبود ولی انتظار داریم با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و با کنترل نرخ ارز توسط بانک مرکزی، شاهد رونق معاملات و افزایش خرید و فروش‌ها در بازار طلا باشیم.

محمدولی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که در زمان نوسان قیمت، مردم نه برای خرید و نه برای فروش به سمت بازار طلا نمی‌آیند چراکه تصور می‌کنند شاید طلا و سکه ارزان‌تر و یا گران‌تر شود به همین خاطر از بانک مرکزی درخواست داریم که با کنترل بازار ارز و در پی آن ایجاد آرامش در بازار طلا، باعث جلب اعتماد عمومی شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش تقاضا برای طلای آب شده نسبت به سال گذشته نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه توصیه ما به مردم در مورد خرید مصنوعات طلا به جای طلای آب شده نتیجه بخش بود و بر خلاف سال گذشته که تقاضا براى خرید طلای آب شده شدت گرفته بود، امسال مردم به سمت خرید مصنوعات طلا سوق پیدا کردند.

وی تصریح کرد: تجربه سال‌ها فعالیت ما در بازار طلا نیز حاکی از آن است که خرید مصنوعات طلا و سرمایه‌گذاری در این بخش، سود قابل توجهی در بلندمدت دارد.

محمدولی درباره روند قیمت طلا و سکه تا پایان سال گفت: به نظر می‌رسد اگر نرخ ارز کنترل شود، حرکت طلا با همین روندی که در پیش گرفته به سمت افزایش خواهد بود ولی این افزایش، چشمگیر و هیجانی نیست.
 


کد مطلب: 73211

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/73211/پیش-بینی-رییس-اتحادیه-طلا-قیمت

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com