۰
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۱

سود اوراق مشارکت چقدر است؟

بنابر آماری که بانک مرکزی ارائه کرده است بیشترین خرید و فروش اوراق مشارکت در شهر تهران صورت گرفته است این در صورتی که نرخ خرید و فروش این اوراق در شهرهایی مثل اهواز بسیار پایین بوده است.
سود اوراق مشارکت چقدر است؟
به گزارش اخباربانک، بر اساس تازه ترین آمار بانک مرکزی ایران، این اوراق مربوط به  اوراق مشارکت دولتی - بودجه ای و همچنین شهرداری‌های تهران، تبریز، کرج، شیراز اصفهان، اهواز، مشهد و اصفهان بوده است.

این اوراق برای دوره زمان چهار ساله و با نرخ سود علی الحساب ۱۸ درصد منتشر شده است.

استقبال بی نظیر از اوراق مشارکت در شهر تهران
شهرداری تهران بر اساس تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ برای طرح تکمیل خط های ۶ و ۷ قطار شهری در ۲۸ اسفند ۹۷ به میزان ۹.۱۰۰ میلیارد ریال اوراق چهار ساله با نرخ سود علی الحساب ۱۸ درصد منتشر کرده که تا انتهای ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۸ کل این اوراق به فروش رفته است.

همچنین شهرداری تهران بر اساس  تبصره ۵ قانون بودجه در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۸ برای تکمیل خط  های ۶ و ۷ قطار شهری در ۲۸ اسفند ماه ۹۷  به میزان ۳.۹۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت با نرخ ۱۸ درصد و ۴ ساله منتشر کرده که در پایان ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۸  کل این اوراق مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است.

بر این اساس، شهرداری مشهد بر اساس تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ با طرح فاز ۳ خط ۳ قطار شهری در ۲۸ اسفند ۹۷ به میزان ۷۰۰۰ میلیارد ریال اوراق چهار ساله با نرخ سود علی الحساب ۱۸ درصد منتشر کرده که در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۸ به میزان ۶.۹۹۵ میلیارد ریال  ازاین اوراق توسط سرمایه گذاران خریداری شده است.

همچنین طبق تبصره ۵ قانون بودجه ۹۷ برای طرح بهسازی و نوسازی اطراف حرم امام رضا (ع) در ۳۰ خرداد ماه ۹۸ به میزان ۳.۵۰۰ میلیارد ریال اوراق چهار ساله با نرخ سود علی الحساب ۱۸ درصد منتشر کرده که تا پایان ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۸ همه این اوراق از سوی سرمایه گذاران، خریداری شده است.

شهرداری اصفهان نیز در انتشار اوراق مشارکت سهم داشته است به طوری که، این شهرداری بر اساس مجوز تبصره پنج قانون بودجه سال ۹۷ برای طرح فاز ۲ خط ۲ قطار شهری در تاریخ ۲۸ اسفند ۹۷ به میزان ۵۰۰۰ میلیارد ریال اوراق ۴ ساله با نرخ سود علی الحساب ۱۸ درصد منتشر کرده که تا پایان ۹ ماه ابتدایی سال جاری به میزان ۴.۹۹۹ میلیارد ریال  از سوی سرمایه گذاران خریداری شده است.

بر اساس مجوز تبصره پنج قانون بودجه سال ۹۷ در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۸  برای طرح BRT در تاریخ ۲۷ خرداد ۹۸ به میزان ۲.۰۰۰ میلیارد ریال اوراق ۴ ساله با نرخ سود علی الحساب ۱۸ درصد منتشر کرده که از این حجم، کل آن به فروش رفته است.

عدم استقبال از اوراق مشارکت شهرداری اهواز
شهرداری اهواز بر اساس تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۸  برای طرح فاز یک خط یک قطار شهری در ۲۸ اسفند ۹۷ به میزان ۲۰۰۰ میلیارد ریال اوراق چهار ساله با نرخ سود علی الحساب ۱۸ درصد منتشر کرده که تا انتهای ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۸  سرمایه گذاران نسبت به خرید این اوراق مشارکتی نداشته اند.

شهرداری تبریز بر اساس تبصره ۵ قانون بودجه در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۸  برای تکمیل خط یک قطار شهری در ۲۶ اسفند ۹۷ به میزان ۶.۵۰۰ میلیارد ریال اوراق چهار ساله با نرخ سود علی الحساب ۱۸ درصد منتشر کرده که تا انتهای ۸ ماهه ابتدایی سال ۹۸ به میزان ۶.۴۹۴ میلیارد تومان از این اوراق به فروش رفته است.

فروش اوراق مشارکت در سایر شهرها چگونه بوده است؟
شهرداری شیراز نیز بر اساس تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۸  برای احداث خط ۲ و تکمیل خط یک قطار شهری در ۲۸ اسفند ۹۷ به میزان ۶۰۰۰ میلیارد ریال اوراق چهار ساله با نرخ سود علی الحساب ۱۸ درصد منتشر کرده که ۵.۹۷۰ میلیارد ریال  مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است.

شهرداری کرج بر اساس تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۸  برای تکمیل فاز یک خط ۲ قطار شهری در ۲۸ اسفند ۹۷ به میزان ۲.۵۰۰ میلیارد ریال اوراق چهار ساله با نرخ سود علی الحساب ۱۸ درصد منتشر کرده که تا انتهای ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۸  به میزان ۲.۴۹۸ میلیارد تومان از این اوراق به فروش رفته است.
 
https://akhbarbank.com/vdcjo8ea.uqetyzsffu.html
تازه ترین اخبار