۰
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ با اعلام مهمترین مصوبات در حوزه حقوق و مالیات از درآمدهای جدید مالیاتی دولت از منازل و خودروهای لوکس و اداغام دو یارانه نقدی و معیشتی خبر داد
به گزارش اخباربانک، فاطمه حسینی با اشاره به مهمترین مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99 در حوزه حقوق و مالیات به خانه ملت گفت: اخذ مالیات از محل مساکن لوکس دارای ارزش بیش از 10 میلیارد تومان و خودروهای دارای ارزش بالاتر از یک میلیارد تومان بخشی از درآمدهای جدیدی است که در لایحه بودجه سال آینده شناسایی شد.

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان از محل منابع شرکت‌های دولتی در نظر گرفته شد، ادامه داد: طبق تصمیم کمیسیون تلفیق ، منابع قابل توجهی از محل افزایش یک درصد بخش هزینه‌ای بودجه شرکت‌های دولتی به 2 درصد شناسایی شد که این مبلغ به بخش آموزش و پرورش و بهداشت و درمان اختصاص پیدا کرد.

این نماینده مجلس افزود: همچنین پیشنهاد هزار میلیارد تومانی دولت برای نوسازی و بازسازی مدارس و از محل انتشار اوراق به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

حسینی با اعلام اینکه تغییرات جزیی در بخش مالیات بر حقوق‌ها نسبت به لایحه دولت انجام شد، ادامه داد: کمیسیون تلفیق بودجه تصمیم گرفت حقوق‌ها را به نحوی افزایش دهد که حداقل، دو میلیون و 800 هزار تومان و دارای معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران 3 میلیون تومان باشد. همچنین حقوق‌های پایین ، تغییر 80 درصدی خواهند داشت اما حقوق‌های بالاتر به طور میانگین 15 درصد افزایش بیشتر می شود.

وی با اشاره به تغییرات مهم در بخش هدفمندی یارانه‌ها توضیح داد: دولت در لایحه بودجه یارانه معیشتی را برای حدود 60 میلیون خانوار از محل افزایش قیمت بنزین پیش‌بینی کرده بود اما کمیسیون تلفیق بودجه به دلیل انتقاد نسبت به نحوه اجرای این موضوع و اطمینان از چگونگی اجرای درست آن مبلغ یارانه معیشتی را با یارانه‌ها اقدام و شرایطی مصوب کرد تا خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی 20 درصد بیشتر یارانه را دریافت کنند.
 
https://akhbarbank.com/vdcb58bz.rhbf9piuur.html
تازه ترین اخبار