طلا دوباره رکورد می‌زند

26 بهمن 1398 ساعت 14:18

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز کارشناسان وال استریت با اشاره به بالا ماندن قیمت طلا با وجود رشد ارزش دلار و سهام، عوامل فنی و نگرانیهای پیرامون تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی، به افزایش قیمت طلا در معاملات هفته جاری خوش بین بودند.


به گزارش ایسنا، قیمت طلا در نیمه اول هفته گذشته نوسان اندکی داشت اما در نیمه دوم هفته پس از این که معلوم شد شمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین افزایش پیدا کرد و شیوع این اپیدمی برخلاف تصور قبلی آهسته نشده است، افزایش پیدا کرد.

ادامه اپیدمی ویروس کرونا و ابتلای هزاران نفر به آن و افزایش آمار مرگ و میر و آسیب شدید اقتصادی این ویروس مرگبار، باعث افزایش ریسک گریزی سرمایه گذاران و تقویت تقاضا برای خرید داراییهای امنی نظیر طلا شد.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که ۱۱ نفر معادل ۶۵ درصد افزایش قیمت و یک نفر معادل شش درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و پنج نفر معادل ۲۹ درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۷۲۶ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که ۴۷۲ نفر معادل ۶۵ درصد افزایش و ۱۴۸ نفر معادل ۲۰ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند در حالی که ۱۰۶ نفر معادل ۱۵ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته گذشته ۶۷ درصد کارشناسان وال استریت و ۶۰ درصد سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. بهای معاملات آتی طلا در بازار آمریکا روز جمعه هفت دلار و ۶۰ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۵۸۶ دلار و ۴۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۸ درصد افزایش ثبت کرد.

ریچارد بیکر، دبیر نشریه "اورکا ماینر" پیش بینی کرد اپیدمی ویروس کرونا وخیمتر شود و طلا تا مرز ۱۵۹۰ دلار پیشروی کرده و برای عبور از مرز ۱۶۰۰ دلار تلاش کند.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز اظهار کرد وی تا زمانی که قیمت معاملات آتی بالای میانگین قیمت ۱۰ روزه که در ۱۵۷۲ دلار قرار دارد و میانگین قیمت ۲۰ روزه که در ۱۵۷۳ دلار قرار دارد، باقی بماند به افزایش قیمت طلا خوش بین مانده است و خریدار خواهد کرد.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در "بلو لاین فیوچرز" پیش بینی کرد قیمت طلا در هفته جاری بالاتر خواهد رفت و اگر به ۱۵۹۰ دلار برسد، به سرعت به ۱۶۰۰ دلار صعود خواهد کرد. با وجود این که شاخصهای سهام به رکورد بالای جدیدی صعود کرده اند و دلار هم بالا می‌رود، طلا قیمت خود را حفظ کرده و در حال اندوختن توان برای صعود بیشتر است.

باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" اظهار کرد که قیمت طلا ممکن است ۱۶۰۰ دلار در هر اونس را تست کند.

در این بین، شون لاسک، یکی از مدیران شرکت "والش تریدینگ" تنها کسی بود که کاهش قیمت طلا را پیش بینی کرد و دلایل خود برای این پیش بینی را عوامل فصلی و سودگیری احتمالی معامله گران ذکر کرد.

وی به کیتکونیوز گفت: نیمه دوم فوریه تا مارس از نظر فصلی برای طلا ضعیف است و احتمال پایین رفتن قیمت طلا وجود دارد. دلیل دیگر هم پایان مناسبتهایی مانند فصل تعطیلات سال نوی چینی است که معمولا دوره رونق خرید فیزیکی طلا است.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز درباره روند قیمت طلا نظری نداشت و گفت: تصور می کنم اخباری که از چین در خصوص ویروس کرونا منتشر می‌شود، بازار سهام را تحت فشار قرار می‌دهد و به خرید فلزات رونق می‌بخشد. من انتظار ندارم طلا تحت تاثیر این اخبار صعود کند.


کد مطلب: 73187

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/73187/طلا-دوباره-رکورد-می-زند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com