۰
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۰

سختگیری‌های داخلی برای صنایع نابودکننده است

مدیرعامل شیشه اردکان بابیان اینکه امروز صنایع در جنگ اقتصادی قرار دارند، گفت: علیرغم تحریم‌های خارجی، شدیدترین فشارهای داخلی بر صنایع اعمال می‌شود و سختگیری‌های داخلی برای صنایع نابودکننده است.
سختگیری‌های داخلی برای صنایع نابودکننده است
به گزارش اخباربانک، محمود عزیزیان در گفتگو با فارس در اردکان، بابیان اینکه گروه کارخانجات شیشه اردکان در سال 1384 تأسیس‌شده است، گفت: این مجموعه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده شیشه در خاورمیانه محسوب می‌شود که در سال 1390 به تولید رسید و از همان ابتدا موضوع صادرات در دستور کار قرار گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات باکیفیت، متنوع و موردپسند بازارهای جهانی در دستور کار گروه شیشه اردکان قرار دارد، افزود: به همین دلیل ازلحاظ شرایط بازار باید همراه با بازار جهانی باشیم لذا در نمایشگاه‌های صنعت شیشه در دنیا شرکت می‌کنیم و علم، دانش و تکنولوژی خود را به‌روز می‌رسانیم.
 
مدیرعامل گروه کارخانجات شیشه اردکان اظهار داشت: لازمه به‌روز بودن این است که خطوط جدید راه‌اندازی شود و محصولات جدیدی به بازار عرضه شود تا چرخه تولید شیشه مانند شیشه‌های ضد اغتشاش، چاپ، دکوراتیو، دکورال، شیشه‌های لوازم‌خانگی مانند گاز، هود و یخچال را تکمیل کند.
 
وی بابیان اینکه علیرغم تحریم‌های گسترده کشور، در حال حاضر 50 درصد از محصولات تولیدی صنایع شیشه اردکان به 42 کشور صادر می‌شود، گفت: درصدد هستیم که در این شرایط تحریم نیز صادرات خود را افزایش دهیم و صادرات به کشورهای دیگر نیز در دست بررسی و اقدام است.
 
عزیزیان ضمن گلایه از عدم‌حمایت داخلی از صنایع، افزود: در شرایط تحریم، فشار دولت بر صنایع خیلی زیاد است درصورتی‌که اصولاً در این شرایط باید دست صنعتگر و کارآفرین باز باشد اما علیرغم فشار تحریم‌های خارجی، شدیدترین فشارها از سوی دولت بر صنایع اعمال می‌شود.
 
وی گفت: درحالی‌که صنایع در جنگ اقتصادی قرار دارند و برای صادرات محصولات خود و واردات لوازم و قطعات موردنیاز با مشکلات زیادی مواجه هستند سختگیری‌های داخلی برای صنایع نابودکننده است و بیش از اینکه تحریم‌ها به صنایع فشار بیاورد تحریم‌ها و فشارهای داخلی خیلی بیشتر است.
 
این کارآفرین برتر و صادرکننده برتر ملی با اشاره به برخی از شایعات و اظهارنظرها در خصوص آلاینده بودن صنعت شیشه گفت: صنعت شیشه یک صنعت پاک است و اصولاً کارخانه‌های شیشه در برخی از کشورهای جهان در مرکز شهرها قرار دارد و این صنعت هیچ‌گونه آلودگی غیرمتعارفی ندارد.
 
وی افزود: همه صنایع آلودگی صنعتی معمولی دارند و ما با نصب فیلترهای مختلف توسط محیط‌زیست استان پنج سال است که به‌صورت دوره‌ای مورد پایش و رصد قرار داریم و تاکنون هیچ آلودگی غیرمتعارف توسط محیط‌زیست اعلام‌نشده است و آلاینده بودن شیشه اردکان را شایعه و حرف‌وحدیث‌هایی می‌دانم که برخی از افراد تنگ‌نظر که نمی‌توانند رشد و پیشرفت این صنعت را ببینند مطرح می‌کنند.
 
عزیزیان اظهار داشت: سیلیس مصرفی در صنایع شیشه اردکان هیچ‌گونه آلودگی ندارد زیرا ما از سیلیس رسوبی استفاده می‌کنیم که در صنایع کاشی و سرامیک و ساخت لوازم‌خانگی نیز استفاده می‌شود.
 
وی بابیان اینکه تمام مواد اولیه این کارخانه از داخل کشور و از معادن متعلق به شرکت که در محدوده شهرستان اردکان قرار دارد تأمین می‌شود، گفت: خط تولید بلوک سبک و آجر ماسه آهکی با استفاده از ضایعات کارخانه راه‌اندازی شده است که محصول تولیدی باکیفیت مناسب جهت مصرف ساختمان‌سازی و در نمای ساختمان‌ها به بازار عرضه می‌شود.
 
مدیرعامل گروه کارخانجات شیشه اردکان با اشاره به پشتیبانی‌های مالی بانک تجارت از صنایع شیشه اردکان، گفت: این بانک از ابتدای شروع به کار این مجموعه با حمایت‌های خود به‌عنوان بانک عامل در کنار ما قرار داشته است و با در اختیار قرار دادن وام ارزی به این مجموعه نقش مهمی در تولید داشته است.
 
وی در پایان اظهار داشت: این مجموعه با وسعت بیش از 75 هکتار در سه بخش تولید شیشه، صنایع جانبی و فرآوری به‌صورت چرخه کامل تولید از معدن تا محصول نهایی احداث‌شده است و در حال حاضر 1400 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.
https://akhbarbank.com/vdchzznq.23nx-dftt2.html
تازه ترین اخبار