۰
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به اقدامات شبکه بانکی در راستای راه اندازی رمزهای پویا گفت: بی شک تلاش های زیادی در روزهای اخیر توسط بانک مرکزی و شبکه بانکی برای راه اندازی رمزهای پویا و ارتقاء امنیت مشتریان انجام گرفته است، که متاسفانه در هیاهوی رسانه ای گم شده است.
امنیت؛ پازل گمشده رمز پویا در هیاهوی رسانه ای
به گزارش اخباربانک، سید محمد حسین استاد ارتقاء امنیت و جلوگیری از فیشینگ را مهمترین عامل راه اندازی اپلیکیشن های رمز ساز دانست و افزود: اینکه راه اندازی این سیستم برای حدود 400 میلیون کارت بانکی مشکلاتی را خواهد داشت موضوعی است که همگان به آن اذعان دارند، و براساس برنامه ریزی های انجام شده این سیستم به مرور به روزرسانی خواهد شد و ضمن رفع مشکلات آن، مشتریان نیز با راهنمایی و آموزش به استفاده از آن عادت خواهند کرد.
 
وی افزود: اما آنچه امروز بیشتر به آن پرداخته می شود، موضوع مشکلات استفاده از این رمز سازها است؛ تا موضوع امنیت و جلوگیری از فیشینگ مشتریان، در حالیکه در ماه های اخیر براساس آمار سامانه کاشف و پلیس فتا تعداد زیادی از مشتریان با سرقت از حساب های خود روبرو شده اند. در واقع رمزسازها راهکاری است تا امنیت مشتریان تضمین شود.
 
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به رشد تکنولوژی، حضور فین تک ها و استارتاپ ها در فضای کسب و کار کشور تصریح کرد: شبکه بانکی همواره جزو امن ترین سازمان های کشور بوده است، اما برخی موضوع فیشینگ را به بانک ها نسبت می دهند در حالیکه با رشد پرداخت های اینترنتی مشتریان اطلاعات خود را در سامانه های تقلبی وارد می کنند و مورد فیشینگ قرار می گیرند که هیچ ارتباط مستقیمی به بانک ها ندارد.
 
استاد در پایان از رسانه های کشور در خواست کرد ضمن انتقاد منصفانه به رسالت خود که همانا آموزش و آماده سازی جامعه برای پذیرش رمزهای پویا و بالا بردن امنیت تراکنش های بدون کارت است، بپردازند
https://akhbarbank.com/vdcewz8f.jh8xwi9bbj.html
تازه ترین اخبار