۰
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۳

بازار طلا تا پایان سال به کدام سمت می‌رود؟

بازار طلا و سکه به طور سنتی از گزینه‌های نخست خانواده‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود که معمولا با نزدیک شدن به ایام عید، رونق می‌گیرد؛ رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز پیش‌بینی کرد که قیمت‌ها در روزهای پایانی سال رشد داشته باشد.
به گزارش اخباربانک، «ابراهیم محمدولی» درباره چشم انداز بازار طلا در روزهای پایانی امسال، افزود:بهای اونس طلا به نظر می رسد تحت تاثیر تحولات جهانی به ویژه خاورمیانه نوسان‌های مثبت یا منفی داشته باشد که بیشتر افزایشی ارزیابی می شود و موجب رشد تدریجی قیمت‌ها خواهد شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره چشم انداز بازار طلا در روزهای پایانی امسال (۴۰ روز باقی‌مانده تا نوروز) گفت: تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که وضعیت بازار بهتر شده و رونق می‌گیرد.

محمدولی با بیان اینکه بازار طلا در ماه های گذشته دچار رکود شده بود، اضافه کرد: نوسان‌های شدید قیمت ارز و به تبع آن رشد قیمت‌ها از دلایل رکود بازار طلاست.وی اضافه کرد: انتظار می رود در روزهای باقی‌مانده تا پایان سال، شاهد نوسان های بازار ارز نباشیم تا بازار طلا به ثبات و تعادل رسیده و دچار هیجان نشود.

وی گفت: پیش بینی می‌شود که تا پایان امسال، بازار طلا، ثبات و تعادل خود را حفظ کرده و قیمت‌ها اندکی رشد کند و بعید است افزایش شدید قیمت‌ها را مشاهده کنیم.

افزایش قیمت‌ها تحت تاثیر رشد بهای اونس
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تحولات قیمت‌ها در بازار طلا، گفت: قیمت سکه و طلا در معاملات ابتدای این هفته، تحت تاثیر رشد قیمت اونس در بازارهای جهانی، روندی افزایشی داشته است.

محمدولی تصریح کرد: قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی، در حال حاضر نسبت به روز پنجشنبه ( هفته گذشته) رشد حدود هفت دلاری را تجربه کرده و از یک‌هزار و ۵۶۴ دلار به یک هزار و ۵۷۱ دلار رسید.

وی اضافه کرد: بهای هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز از دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در روز پنجشنبه به دومیلیون و ۲۱۶ هزار تومان در روز شنبه (دیروز) افزایش یافت. بهای هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز از ۵۰۷ هزار تومان به ۵۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت سکه تمام بهار آزادی نیز از چهار میلیون و ۹۷۷ هزار تومان در روز پنجشنبه به پنج میلیون و ۱۵ هزار تومان در روز شنبه افزایش یافت. قیمت نیم سکه نیز از ۲ میلیون و۵۵۰ هزار تومان به دو میلیون و۵۵۶ هزار تومان رشد کرد.

وی درباره حباب سکه نیز گفت: با توجه به قیمت‌های جهانی و نرخ دلار، میزان حباب سکه به ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان رسیده که طبیعی است.

مطلوبیت طلا برای سرمایه‌گذاری دراز مدت
 رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت تقاضا در بازار طلا گفت: اکنون میزان خرید طلای ساخته شده (مصنوعات) توسط مردم افزایش یافته و خرید طلای آبشده کاهش یافته است.

محمدولی افزود: پارسال مردم بیشتر به سراغ طلای آبشده رفتند که بیشتر آنها اطلاعات و دانش کافی درباره طلا نداشتند.به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، نداشتن اطلاعات کافی برخی از خریداران، مشکلاتی برای آنها ایجاد کرد و تخلفاتی رخ داد که باعث شد استقبال مردم از طلای آبشده کاهش یابد.محمدولی به خریداران طلا توصیه کرد: تجربه سال های طولانی فعالیت در بازار طلا نشان می‌دهد که خریداران طلای ساخته شده در دراز مدت، سود خوبی را کسب می‌کنند به همین دلیل بهتر است که مردم به جای طلای آبشده، اقدام به خرید مصنوعات طلا کنند.
منبع:ایرنا
https://akhbarbank.com/vdcfexde.w6dm1agiiw.html
تازه ترین اخبار