پیش بینی مثبت برای ۷ صنعت مقبول در بازار بورس این هفته

19 بهمن 1398 ساعت 8:58

یک کارگزاری با اعلام نکته مثبت در شناور شدن نرخ های سود ، برای هفته جاری پیش بینی کرد سهام ۷ صنعت مقبول با رشد مثبت روبرو شود.


به گزارش اخباربانک، بورس تهران در حالی فردا ، هفته کاری چهار روزه را ( با توجه به تعطیلی سه شنبه ) با شاخص 445 هزار و 894 واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره روزهای قبل و بعد اعلام کرد : در بازار هفته گذشته، اخبار مربوط به تجدید ارزیابی ها داغ بود و این بار زمزمه های از تجدید ارزیابی در نمادهای بزرگ چون "فملی" شنیده شد که روندی مثبت برای سهم به رغم افت قیمت های جهانی به دنبال داشت.

بازارهای جهانی در میانه هفته با بهبود تقاضا مواجه شدند و در پایان هفته مجددا افت در فلزات و نفت مشهود است. همچنان تقاضا در چین به دلیل رشد وسیع کرونا ویروس پایین بوه و بخش بزرگی از فعالیت های صنعتی و تجاری پس از تعطیلات سال نو از سر گرفته نشده است.

در آمریکا نیز نرخ بیکاری رشد داشته و رشد دستمزدها نیز با افت مواجه شده و هرچند آمار ایجاد موقعیت های شغلی جدید مثبت است اما بیم از افت اشتغالزایی در صنعت، رشد طلا و فشار بر بازار سهام را در پی داشته است.

در بازار ارز هم نوسانات کم دامنه ای رخ داد و به نظر می رسد کنترل بازار و البته تمایل به رشد خزنده نرخ ارز ادامه داشته باشد و بازارهای متاثر نیز در حال انعکاس این انتظارات در قیمت ها هستند. به عنوان مثال در بورس کالا رشد قیمت ها محسوس است .

در بازار سهام، گروه فرآورده ها نفتی در رقابت بزرگان برنده بود و در پایان هفته ، نقدینگی تمایل محسوسی به نمادهای این گروه داشت که البته در گزارش های پاییزی چندان موفق نبودند. به نظر می رسد وضعیت مثبت گروه در این هفته نیز ادامه داشته باشد و در دیگر گروه ها نیز شاهد معاملات مثبت باشیم و خصوصا در نمادهای به اصطلاح جامانده همچنان تحرکات مثبت ادامه داشته باشد. 

در این میان نزدیکی به پایان سال و نیاز به تامین نقدنیگی به طور سنتی ، افزایش نسبی عرضه در نمادهای بزرگ را به دنبال دارد اما وضعیت متفاوت نقدینگی در این مقطع از سال جاری، می تواند وضعیت دیگری را نسبت به سال های قبل رقم بزند.

به نظر می رسد روند مثبت نمادهای بانکی و خودرویی که هفته گذشته خوش درخشیدند ، ادامه داشته باشد و پس از وقفه ای اصلاحی همچنان می توان به رشد قیمت ها در این گروه ها خوش بین بود.

بیمه ای ها هم می توانند به رشد قیمت ادامه دهند . در دارویی ها و محصولات غذایی نیز در تک نمادها روند مثبت محتمل خواهد بود. خصوصا در گروه محصولات غذایی ، نمادها در حال ارائه درخواست افزایش سرمایه ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها هستند که می تواند تاثیر مثبتی بر روند قیمت ها داشته باشد. هرچند تا حدود زیادی این اخبار در قیمت ها منعکس شده است.

در گروه قند و شکر نیز همچنان روند معاملات مثبت تلقی می شود . البته باید توجه داشت موضوع حذف ارز 4200 تومانی نیز تا حدود زیادی در قیمت ها تاثیر گذاشته است.

تمایل به بزرگ شدن بازار بدهی با رونمایی از عملیات بازار باز از نکات مثبت در شناور شدن نرخ های سود است و باید دید دست اندر کاران تا چه حد در بهبود رویه ها در این بازار پیش خواهند رفت.

به گزارش بورس پرس باید توجه داشت پس از رشد بازار سهام، بهبود ساز و کار در بازاری با اهمیت بالا می تواند بخشی از نقدینگی غیرمولد در سطح اقتصاد را به این بازار جذب کند و همچنین مقصد بعدی بخشی از  نقدینگی ریسک گریز در بازار سهام باشد.
 


کد مطلب: 73056

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/73056/پیش-بینی-مثبت-۷-صنعت-مقبول-بازار-بورس-این-هفته

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com